• ۱۰ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۵
  • کد خبر: 74496
  • readingTime: ۱ دقیقه
محمد محسن صدر

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: بنا داریم برای رفاه حال مردم و تکمیل فراِیند هوشمندسازی، خدمات جدیدی تا یک ماه آینده در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه شود.

به گزارش ایراسین، محمد محسن صدر، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران درباره نحوه نظارت سازمان فناوری اطلاعات بر عملکرد سازمان‌ها در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند افزود: احراز هویت ۶۲ میلیون کاربر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، موضوعی بی بدیل در کشور است و وضع اتصال دستگاه‌ها بد نیست و برخی دستگاه‌ها عقب ماندگی دارند که در حال پیگیری هستیم.

وی افزود: اینکه ارزیابی کنیم دستگاه‌ها چند درصد از خدمات شأن را هوشمند سازی کرده‌اند و عامل انسانی دخالت نداشته باشد دو کار اساسی داریم یکی اینکه باید فرآیندهای شأن اصلاح شود که با کمک سازمان اداری و استخدامی کشور این کار انجام می‌شود و باید ان‌ها تاییده فرآیند ارائه کنند و از آن طرف ما بر اساس زنجیره ارزش یا خدمتی که دارند تقسیم بندی می‌کنیم که سالانه ۲۰ درصد بر اساس برنامه هفتم پیشرفت، خدمات شأن هوشمند شود.

صدر گفت: زمان ارزیابی ما در تابستان است البته در حال رصد خدمات دستگاه‌ها هستیم، اما آن ارزیابی که بخواهیم شفاف بگوییم که مثلاً فلان دستگاه چند درصد رسیده و چرا عقب افتاده است تابستان مشخص می‌شود و همه تلاشمان این است که کمک کنیم کسی عقب نیافتد، اما اگر عقب ماندگی هم باشد پس از ارزیابی مان رسمی اعلام می‌کنیم و به اطلاع مردم می‌رسانیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در حال تکمیل ارزیابی‌ها هستیم و برخی سازمان‌ها در حال رساندن خود به موضوع مطلوب هستند و تا حدود دو ماه آینده نحوه عملکرد دستگاه‌ها را اطلاع رسانی می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بر اساس وعده داده شده، چه زمانی خدمات جدید در پنجره ملی اضافه می‌شود؟ افزود: در حال اقدام هستیم، اما تاکید وزیر ارتباطات این است که کاری که قابل بهره برداری صد درصدی برای مردم نباشد رونمایی نکنیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: کار خوبی در حال انجام است و در قالب نرم افزار کاربردی (اپلیکیشن) جدید بنا داریم کاری کنیم مردم راحت، احراز هویت شوند و مدارک شأن را جابجا کنند.

وی افزود: چند خدمت جدید در حوزه کدپستی اضافه خواهد شد و اکنون آماده اضافه شدن است، اما بنا داریم عملیاتی‌تر شود و حداکثر یک ماه آینده برای مردم قابل بهره برداری خواهد بود که این خدمات به گونه‌ای خواهد بود که مدارک هویتی از آن طریق به دستگاه‌ها ارسال شود و بحث حذف مدارک کاغذی و احراز نشانی نمونه‌ای از این خدمات جدید است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =