بازار خودرو کلاسیک

خودروهای کلاسیک بسیاری در بازار خورو اصفهان عرضه می‌شوند. عمر بعضی از این خودروها به بیش از ۵۰ سال می‌رسد و قیمت پیشنهادی فروشندگان از زیر ۱۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود و به بیش از ۹۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فارغ از نوسانات قیمتی پژو ۲۰۷، دنا یا انواع کوییک در بازار آزاد بخشی از بازار خودرو اصفهان متعلق به خودروهای کلاسیک است. این خودروها سال‌هاست تولید نمی‌شوند و در بسیاری از کشورهای جهانی راهی موزه‌ها شده‌اند. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد اکنون خودروهای کلاسیک بسیاری در بازار نصف جهان عرضه می‌شوند. بخش عمده‌ای از اتومبیل‌های کلاسیک به دلایل متفاوتی قابلیت استفاده ندارند در نتیجه درصد بالایی از متقاضیان در این بازار کلکسیونرها هستند. با این وجود تقاضا در بازار اتومبیل‌های کلاسیک اصفهان به مراتب پایین‌تر از عرضه ارزیابی می‌شود.

قیمت تعدادی از اتومبیل‌های کلاسیک عرضه شده در بازار اصفهان به قرار جدول زیر است:

خودرو

مدل (سال)

قیمت (تومان)

بی ام و e۳۴

۱۹۹۱

۹۵۰ میلیون

کادیلاک سویل

۱۳۶۱

۹۵۰ میلیون

شورلت بلیزر

۱۹۷۸

۸۵۰ میلیون

هوندا اکورد

۱۹۹۳

۶۰۰ میلیون

شورلت ایمپالا

۱۹۷۹

۵۵۰ میلیون

بیوک بی ۱

۱۳۵۹

۵۱۰ میلیون

جیپ صحرا

۱۳۷۷

۵۰۰ میلیون

فولوکس

۱۹۶۷

۵۰۰ میلیون

آریا

۱۳۵۱

۴۷۰ میلیون

دوج کرونت

۱۹۷۲

۴۵۰ میلیون

بیوک

۱۳۶۴

۴۵۰ میلیون

میتسوبیشی لنسر

۱۹۹۳

۴۵۰ میلیون

سوناتا

۱۹۹۳

۴۳۰ میلیون

تویوتاکریسیدا

۱۹۹۲

۳۷۰ میلیون

شورلت نوا

۱۳۶۵

۳۵۰ میلیون

پژو ۴۰۴

۱۹۶۹

۳۵۰ میلیون

بنز ۲۳۰

۱۹۷۹

۳۲۰ میلیون

میتسوبیشی گالانت

۱۹۹۳

۲۹۰ میلیون

بی ام و ۵۱۸

۱۹۷۹

۲۲۰ میلیون

رامبلر

۱۹۶۶

۲۱۰ میلیون

پیکان

۱۳۵۰

۱۲۵ میلیون

ژیان

۱۳۵۷

۷۵ میلیون

در بازار خودروهای کلاسیک کارکرد کیلومتر اتومبیل اهمیت کمی دارد، در مقابل تمیزی بدنه و سالم بودن بخش‌های مختلف خودرو برای خریداران مهم است. تعداد بسیار زیادی از اتومبیل‌های کلاسیک به دلیل فرسودگی اسقاط شده‌اند و تنها بخش کمی از این خودروها موفق به ورود به بازار خودروهای کلاسیک می‌شوند. عمر بعضی از این اتومبیل‌ها به بیش از ۵۰ سال می‌رسد با این حال در نگاه اول انگار به تازگی از خطوط تولید خارج شده‌اند.

اگر خودروی کلاسیک پلاک ملی داشته باشد یک آپشن مثبت است، ضمن اینکه سلامت بخش‌های مختلف مانند چراغ‌ها یا آینه‌ها اهمیت زیادی دارد. قطعات این خودروها سال‌هاست عرضه نمی‌شوند و برای مثال یک نقص کوچک مانند شکستگی چراغ غیر قابل جبران است. در طرف مقابل بخش عمده خریداران این خودروها کلکسیونرها هستند. آنها به دلیل عرضه بالا و تقاضای پایین قدرت انتخاب بیشتری دارند. ضمن اینکه در قیمت‌گذاری نیز قدرت چانه‌زنی بالای دارند. قیمت‌گذاری خودروهای کلاسیک توسط فروشندگان انجام می‌شود ولی بسیاری از فروشندگان روی قیمت‌های اعلامی تخفیف سنگینی می‌دهند. به جز برای خودروهای کم‌یاب و بسیار تمیز که شرایط خاصی دارند در سایر اتومبیل‌ها حتی امکان کاهش بیش از ۵۰ درصدی قیمتی فروشنده نیز وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =