باران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به افزایش دمای هوا در بیشتر مناطق کشور تا روز یکشنبه هفته آینده، از تداوم رگبار و رعدوبرق در بعضی استان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، صادق ضیائیان با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز و فردا در استان‌های ساحلی خزر، شمال غرب، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز، در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: شدت بارش امروز در آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل و گیلان و امشب و فردا در خراسان‌های رضوی و شمالی، مازندران، گلستان و سمنان خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: جمعه در بعضی نقاط استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش انتظار می‌رود و شنبه بارشی در کشور نخواهیم داشت.

ضیائیان ادامه داد: یکشنبه با ورود موج بارشی جدید به کشور، در شمال غرب، غرب، استان‌های ساحلی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی مجدد بارش رخ خواهد داد و پنجشنبه کاهش دمای محسوسی در شمال شرق کشور خواهیم داشت.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا جمعه در شمال شرق، شرق و بعضی نقاط جنوب کشور و امروز و فردا در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در بعضی ساعات وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: دریای خزر امروز و فردا و خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا روز جمعه مواج خواهد بود؛ همچنین از جمعه تا یکشنبه هفته آینده افزایش دما در بیشتر مناطق کشور رخ خواهد داد.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، کمی ابری همراه با افزایش ابر، از بعدازظهر وزش باد شدید و احتمال طوفان و گرد و خاک با بیشینه ۲۶ و کمینه ۸ درجه سانتی‌گراد است و روز جمعه، صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۴ و کمینه ۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =