فولاد چین

قیمت ورق گرم، میلگرد، شمش فولادی و زغال سنگ کک‌سازی درآستانه تعطیلات روز کارگر در چین کاهشی شد. در مقابل قیمت صادراتی ورق گرم در این کشور افزایش یافت. طبق پیش‌بینی فولادسازان چینی بهای محصولات فولادی درهفته نخست ماه می وارد فاز نزولی می‌شود ولی با اتمام تعطیلات قیمت‌ها نوسانات روبه بالایی خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت محصولات فولادی در چین در آستانه تعطیلات روز کارگر روند متفاوتی به خود گرفته‌اند، به طوری که بهای ورق گرم، میلگرد، شمش فولادی و زغال سنگ کک‌سازی در بازار داخلی چین کاهشی شد ولی قیمت صادراتی ورق گرم افزایش یافت. قیمت سنگ آهن نیز بدون تغییر باقی ماند. انجمن آهن و فولاد چین (CISA) میزان کل موجودی محصولات فولادی در کارخانه‌های عضو انجمن تا اواسط آوریل ۲۰۲۴ را ۱۸.۱۱۶ میلیون تن اعلام کرد که در مقایسه با ۱۸.۲۵۳ میلیون تن در اوایل آوریل، ۱۳۷۷۰۰ تن یعنی ۰.۷۵ درصد کاهش داشته است. در مقابل میانگین تولید روزانه فولاد خام توسط کارخانه‌های عضو انجمن آهن و فولاد چین در اواسط آوریل به ۲.۱۱۹ میلیون تن رسید که نسبت به ۲.۱۱۱ میلیون تن در اوایل آوریل ۰.۳۳ درصد افزایش داشت. همچنین این میزان تولید ۳.۵ درصد نسبت به اواسط ماه مارس رشد داشته است چرا که متوسط تولید روزانه فولاد خام توسط این کارخانه‌ها در اواسط مارس تنها ۲.۰۴۸ میلیون تن برآورد شد.

افت‌وخیر قیمت محصولات فولادی در آستانه تعطیلات روز کارگر چین

ثبات قیمت سنگ آهن در چین

قیمت سنگ آهن در آستانه تعطیلات روز کارگر در چین ثابت ماند و اکنون سنگ آهن در محدوده ۱۱۸ دلار در هر تن در بازار داخلی چین معامله می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد بهبود تقاضا برای محصولات فولادی در چین سبب شده کارخانه‌های فولادی این کشور تمام خطوط تولید خود را مجدد راه‌اندازی کنند و به دنبال این موضوع مصرف سنگ آهن بالا رفته است. با این حال اکثر کارخانه‌های فولادسازی چین تمایلی به افزایش ذخایر سنگ آهن خود در آستانه روز کارگر ندارند، در نتیجه تقاضا برای سنگ آهن در چین برخلاف میزان مصرف آن تغییر محسوسی نکرده است. علاوه‌بر این موجودی سنگ آهن در بنادر اصلی چین در ۲۵ آوریل نسبت به هفته گذشته با ۱.۵ میلیون تن افزایش به ۱۴۴.۶ میلیون تن رسید که افزایش واردات سنگ آهن نیز در ثبات قیمت آن بی‌تاثیر نیست.

ریزش قیمت محصولات فولادی در چین

بررسی قیمت محصولات فولادی در چین نشان می‌دهد بهای شمش فولادی، میلگرد، ورق گرم و زغال سنگ کک سازی در این کشور در آستانه تعطیلات روز کارگر نزولی شد. براین اساس قیمت شمش فولادی، میلگرد و ورق گرم در چین ۲۰ یوان در تن معادل سه دلار در تن کاهش یافت، به طوری که هر تن شمش فولادی در چین با بهای ۳۴۷۰ یوان معادل ۴۸۹ دلار، هر تن میلگرد به قیمت ۳۷۹۰ یوان یا ۵۲۳ دلار و هر تن ورق گرم به نرخ ۳۸۱۰ یوان یعنی ۵۲۶ دلار معامله می‌شود. در جست‌وجوی علت این موضوع مشخص شد نوسانات بهای مواد اولیه و قیمت تمام شده فولاد به همراه افزایش موجودی این سه محصول در بنادر چین در آستانه تعطیلات روز کارگر شرایط نزولی شدن قیمت آن‌ها را فراهم آورده است. با این حال پیشنهادات قیمت صادراتی ورق گرم در چین با افزایش پنج دلار در هر تن به ۵۴۰ دلار در هر تن رسید. هر تن زغال‌سنگ کک‌سازی نیز به دلیل مازاد عرضه در چین با کاهش چهار درصدی با قیمت ۲۴۵ دلار عرضه می‌شود.

چشم انداز بازار فولادی چین در ماه می

فولادسازان چینی از اول تا پنجم می ۲۰۲۴ در تعطیلات روز کارگر به سر خواهند برد که این تعطیلی بر قیمت محصولات فولادی تاثیر خواهد داشت. به اعتقاد آن‌ها قیمت محصولات فولادی در طول این تعطیلات وارد فاز نزولی می‌شود چراکه بسیاری از فعالان در حوزه ساختمانی برنامه‌های ساخت‌وساز خود را به تعویق انداخته‌اند. ولی انتظار می‌رود با اتمام تعطیلات در چین قیمت محصولات فولادی در می ۲۰۲۴ نوسانات روبه بالایی تجربه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =