• ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
  • کد خبر: 53069
  • readingTime: ۲ دقیقه
فوتسال ایران - ازبکستان

تیم ملی فوتسال ایران با شکست ازبکستان راهی فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم ملی فوتسال ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا از ساعت ۱۷:۳۰ در آرنا بانکوک (بانگکوک) مقابل ازبکستان به میدان رفت که این دیدار با پیروزی تیم ملی ایران در ضربات پنالتی به پایان رسید.

نرکیب اولیه تیم ملی فوتسال ایران: مسعود محمدی، محمد حسین درخشانی، سالار آقاپور، مهدی کریمی و بهروز عظیمی.

ترکیب اولیه تیم ملی فوتسال ازبکستان: ابوس المورودو، روپیف اختیور، خمرویف ایلخمجون، نیشونوف خسن الدین و تولکینوف البک.

نیمه اول: در ابتدای نیمه اول، ازبکستان با یک توپ ربایی ضد حمله‌ای روی دروازه ایران ایجاد کرد که این حمله با خوش شانسی ایرانی‌ها تبدیل به گل نشد. توپ و میدان در اختیار شاگردان شمسایی است، اما ازبکستانی‌ها چشم به توپ‌گیری و ضد حمله دارند. ازبک‌ها با استفاده از دروازه‌بان خود به صورت پاورپلی بازی می‌کنند، در دقیقه ۴ مسابقه آقاپور شوتی به سمت دروازه حریف زد که این ضربه با دخالت بازیکن ازبکستان وارد دروازه این تیم شد تا مسابقه با یک گل به نفع ایران پیش برود. باقر محمدی درون دروازه ایران تأثیر گذار ظاهر شده است، جورائف روی یک ضربه آزاد از میانه‌های میدان روی اشتباهات مدافعان ایران، مسابقه را به تساوی کشاند. سعید احمد عباسی هر شوتی می‌زند، دروازه‌بان ازبکستان مانع از گلزنی این بازیکن می‌شود. مسلم اولادقباد توپ را از دست داد که برای پس گرفتن آن خطایی روی بازیکن حریف انجام داد و کارت زرد گرفت. بازیکنان ازبکستان روی یک کار تیمی زیبا توسط زیانوف به گل رسیدند، ایرانی‌ها روی به کارهای فردی آوردند. در نهایت نیمه اول با نتیجه دو بر یک به سود ازبکستان تمام شد.

نیمه دوم: چهار دقیقه بعد از گذشت نیمه دوم روی اثر مستقیم بازیکن ازبکستان گل دوم ایران به ثمر رسید و بازی به تساوی کشیده شد، شاگردان شمسایی همچنان قصد دارند روی حرکات انفرادی به گل برسند. عادلوف با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد. ازبکستان به مدت دو دقیقه باید با چهار بازیکن بازی را ادامه دهد، تیر دروازه ازبکستان هم مانع از گلزنی بازیکنان ایران می‌شود تا اینکه در دقیقه ۹ بهروز عظیمی گل سوم ایران را به ثمر رساند. عظیمی کارت زرد دریافت کرد، ازبک‌ها برای جبران گل خورده تلاش می‌کنند. احمدعباسی برای گلزنی موقعیت‌های زیادی به وجود آورده است، در دقیقه ۱۵ ازبکستان روی یک کار تیمی دفاع ایران را بهم ریختند و گل مساوی را وارد دروازه محمدی کردند. نیمه دوم این دیدار هم با نتیجه سه بر سه به پایان رسید تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود.

وقت اضافه اول: در ابتدای وقت اضافه اول ازبکستان شش خطا شد و پنالتی از نقطه دوم برای ایران گرفته شد که ضربه آقاپور را دروازه‌بان ازبکستان گرفت. در نهایت وقت اضافه اول چیز خاصی نداشت و با نتیجه سه بر سه تمام شد.

وقت اضافه دوم: در ابتدای این وقت ایران هم پنچ خطا شد، دروازه‌بان های دوتیم تا این لحظه از بازی عملکرد خوبی داشتند. وقت دوم با تساوی سه بر سه تمام شد تا تکلیف این دیدار در ضربات پنالتی مشخص شود.

در ضربات پنالتی دو تیم مانند یکدیگر پیش رفتند تا اینکه کار به تک پنالتی‌ها کشیده شد و باقر محمدی با مهار ضربه بازیکن ازبکستان، ایران را به فینال جام ملت‌های آسیا رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =