• ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳
  • کد خبر: 52468
  • readingTime: ۲ دقیقه
صرافی

ریزش قیمت ارز در بازار آزاد غیررسمی که از روز گذشته آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد و نرخ دلار به عنوان شاخص این بازار طی دیروز و امروز ۶ هزار تومان کاهش داشت؛ در بازار سکه و طلا هم شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم به طوری که قیمت سکه ۲ میلیون تومان افت را نسبت به روز گذشته تجربه کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا بازار آزاد غیر رسمی ارز صبح روز گذشته در آغاز معاملات خود تحت تأثیر التهابات و پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در سوریه با روند صعودی قیمت‌ها شروع شد؛ به طوری که نرخ دلار به عنوان شاخص این بازار در کانال‌های تلگرامی در کانال ۶۹ هزار تومان و محدود ۷۰ هزار تومان اعلام شده بود، اما این نرخ‌ها فقط چند دقیقه دوام داشت و بلافاصله با کاهش شدید مواجه شد.

قیمت دلار در بازار آزاد غیر رسمی هم اکنون در کانال ۶۴ و ۶۵ هزار تومان معامله می‌شود که کاهش ۶۰۰۰ تومانی را از صبح دیروز تا کنون نشان می‌دهد.

فعالان بازار پیش بینی کردند که روند نزولی قیمت ارز و طلا ادامه داشته باشد و احتمال کاهش قیمت دلار به محدوده ۶۰ تا ۶۲ هزار تومان دادند؛ این در حالی است که بر خلاف فضاسازی‌ها در فضای مجازی، مشتری برای خرید ارز در بازار وجود ندارد و یا بسیار کم است.

کاهش ۲.۲ میلیون تومانی قیمت سکه نسبت به روز گذشته

کاهش شدید قیمت‌ها علاوه در بازار ارز در بازار طلا و سکه هم رخ داد؛ این در حالی است که قیمت جهانی طلا امروز ۱۴ دلار افزایش داشته است.

قیمت سکه که روز گذشته در کانال ۴۵ میلیون تومان معامله می‌شد امروز (هم‌اکنون) با افت ۲ میلیون تومانی نسبت قیمت پایان روز گذشته و سقوط به کانال ۴۳ میلیون تومان، هم‌کنون در محدود ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دادوستد می‌شود که تقاضا برای این قیمت هم بسیار کم است.

قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی امروز با ۱۴ دلار افزایش و ثبت رکورد دیگری به ۲۳۵۷ دلار رسیده، اما قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار داخل با کاهش ۱۴۰ هزار و ۲۰۰ تومانی نسبت به قیمت پایانی دیروز حدود ۳ میلیون و ۶۹۱ هزار تومان است. قیمت سکه طرح قدیم نیز نسبت به دیروز دو میلیون و ۲۱۷ هزار تومان افت را تجربه کرده است.

خریداری در بازار طلا نیست

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران امروز دوشنبه از کاهش تقاضا برای خرید طلا در بازار خبر داد و گفت: از روز گذشته به دلیل کاهش تنش‌های سیاسی و نوسان ارز، شاهد روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار هستیم.

وی افزود: با وجود اینکه تا روز شنبه ۲۵ فروردین ماه، افزایش قیمت زیادی را در بازار طلا همراه با افزایش انس جهانی داشتیم، اما از روز گذشته شاهد کاهش نرخ طلا و سکه در بازار هستیم. پیش از این قیمت سکه به ۴۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلا به سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران با بیان اینکه افزایش قیمت طلا و سکه به خاطر افزایش انس جهانی از یک ماه گذشته است، گفت: فعلاً خریداری در بازار طلا نیست و روند کاهش قیمت در چند روز آینده ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =