محمد کشتی آرای- عضو هیات مدیره اتحادیه

محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت: تعداد معاملات در بازار طلا در ابتدای هفته با صعودی شدن قیمت‌ها به شدت افزایش یافت ولی با ریزش قیمت‌ها، سطح داد و ستدها نیز کاهش پیدا کرد. با این حال آینده بازار قابل پیش‌بینی نیست.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت طلا و سکه در نخستین روز شروع به کار بازارها پس از تعطیلات نوروز با روند صعودی بازگشایی شد. هفته گذشته صعود قیمت قطعات سکه میلیون تومانی بود و هرکدام از اعضای خانواده سکه رکورد قیمتی جدیدی را به ثبت رساندند. ولی با شروع سومین هفته فروردین ۱۴۰۳ قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تعدیل یافت تا سکه تمام به کانال ۴۱ میلیون تومانی و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به کانال سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی بازگردد. روند نزولی در بازار طلا و سکه در حالی ادامه داشت که روز سه‌شنبه صعود انس طلا سوخت لازم برای افزایشی شدن مجدد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه را فراهم کرد. روز سه شنبه هر گرم طلای ۱۸ عیار به کانال سه میلیون و ۶۲۰ هزار تومانی راه یافت و هر مثقال طلا روی رقم ۱۵ میلیون و ۷۱۵ هزار تومانی ایستاده است.

سکه تمام روز سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ با افزایش بیش از دو میلیون تومانی به کانال ۴۳ میلیونی صعود کرد و این قطعه با قیمت ۴۳ میلیون و ۷۰۴ هزار تومانی معامله شد. نیم سکه پس از سکه تمام با رشد یک میلیون تومان بیشترین افزایش قیمت را در قطعات سکه داشت و در آخرین روز کاری هفته جاری در ایستگاه ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار گرفت. ربع سکه با افزایش ۹۰۰ هزار تومانی و سکه یک گرمی با رشد ۳۰۰ هزار تومانی به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شدند.

نگاه خیره خریداران به بازار طلا

بررسی‌ها نشان می‌دهد طلافروشان در روزهای اخیر در پی افزایش قیمت‌ها پذیرای مشتریان بیشتری بودند و نگاه خریداران بیش از همیشه به بازار طلا جذب شد. محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر با تاکید بر این موضوع به خبرنگار ایراسین گفت: تعداد معاملات در بازار طلا در ابتدای هفته به شدت افزایش یافت ولی با نزولی شدن قیمت‌ها سطح داد و ستدها نیز کاهش پیدا کرد. البته تقاضا در بازار جهانی برای طلا در پی حوادث سیاسی جهان و کاهش نرخ بهره در آمریکا نیز بالا رفت که این رشد تقاضا افزایش بهای انس طلا را به دنبال دارد. از طرفی انس عاملی تأثیرگذار بر بازار داخلی ما محسوب می‌شود.

کشتی آرای درباره روند آتی بازار طلا نیز بیان داشت: در بازار جهانی به نظر نمی‌رسد انس طلا روند کاهشی پیدا کند و به احتمال زیاد انس در محدوده قیمتی فعلی در نوسان خواهد بود. با این حال آینده بازار طلا داخلی مشخص و قابل پیش‌بینی نیست ولی امیدواریم اتفاقات خوبی رخ دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =