گرد و خاک

اداره کل هواشناسی اصفهان درباره شرایط ناپایدار جوی و طوفان لحظه‌ای از بعد از ظهر امروز (دوشنبه) تا اواخر پنجشنبه هفته جاری در مناطق مختلف استان هشدار زرد صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای از گذر متناوب امواج ناپایدار در روزهای باقی مانده از هفته جاری در استان خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه، نوع مخاطره وزش باد به نسبت شدید تا شدید، وقوع طوفان لحظه‌ای در مناطق مستعد همراه با گرد و خاک و کاهش دید پیش بینی شده است.

منطقه اثر این شرایطِ جوی امروز دوشنبه در بویین میاندشت، فریدن (داران)، چادگان، چوپانان، خور و بیابانک، فریدون‌شهر، دهق، گلپایگان، خوانسار، نجف آباد، دهاقان و لنجان است.

این ناپایداری‌ها روز چهارشنبه در همه مناطق استان به ویژه بادرود، بویین میاندشت، چادگان، خوانسار و شاهین شهر و میمه ادامه خواهد داشت.

این شرایط پنجشنبه نیز در همه مناطق استان به‌ویژه آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، خور و بیابانک، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، لنجان، فریدون‌شهر، کاشان، کوهپایه، شهرضا، ورزنه، نطنز، گلپایگان، مهاباد، مورچه‌خورت و نائین استمرار خواهد داشت.

هواشناسی استان اصفهان درباره احتمال وارد شدن آسیب به زمین‌های کشاورزی، سقوط سازه‌های شهری و روستایی و درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد جاده‌های اصلی استان به ویژه در بعد از ظهر و شب و کاهش دید به دنبال تشدید گرد و خاک هشدار داده است.

در این اطلاعیه همچنین درباره احتیاط در سفرهای درون و برون شهری، ایجاد تمهیدات لازم از سوی کشاورزان و باغداران، توقف فعالیت‌ها در فضای باز و ارتفاعات و عدم توقف در زیر درختان و ساختمان‌های نیمه ساخته هشدار داده شده است.

مینا معتمدی کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان بیان داشت: با فعالیت سامانه جوی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه که از سمت غرب وارد استان می‌شود شدت ناپایداری‌ها افزایش می‌یابد.

وی افزود: احتمال کاهش سه تا چهار درجه‌ای دمای هوا در روز جمعه در اصفهان وجود دارد.

پایان هفته جاری مقارن با تعطیلات عید سعید فطر است که پیش بینی می‌شود خیل عظیم گردشگران، استان اصفهان را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند.

کارشناسان هواشناسی از گردشگران درخواست کردند پیش از سفر از شرایط جوی مقصد مورد نظر و مسیرهای منتهی به آن مطلع شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =