• ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۲
  • کد خبر: 51915
  • readingTime: ۲ دقیقه
بورس کالا

اولین عرضه ورق‌ فولادی در بورس کالا طی سال ۱۴۰۳ توسط فولاد غرب آسیا انجام شد. این شرکت ششم فروردین ۸ هزار تن ورق سرد B عرضه کرد. در روزهای ابتدایی سال تقاضا برای ورق‌های فولادی کم بود و تنها ۱۸ درصد از حجم عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، پنجم تا پانزدهم فروردین ماه یعنی دو هفته کاری اول سال ۴۱ هزار و ۲۰۰ تن ورق فولادی در بورس کالا عرضه شد ولی به دلیل نیمه تعطیل بودن بازار حجم تقاضا حدود ۱۰ هزار تن بود و در نهایت ۷ هزار و ۴۵۰ تن ورق فولادی معادل ۱۸ درصد از حجم عرضه در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت. نخستین عرضه ورق‌های فولادی در بورس کالا توسط فولاد غرب آسیا انجام شد. این شرکت روز ششم فروردین ماه ۸ هزار تن ورق سرد B در بورس کالا عرضه کرد. سایر تولیدکنندگان در روزهای بعد ورق قلع اندود، ورق گالوانیزه و ورق گرم عرضه کردند ولی به دلیل نیمه تعطیل بودن بازار حجم معاملات پایین بود. جزئیات عرضه‌های ورق‌های فولادی در این ۱۰ روز به قرار جدول زیر است:

ورق سرد اولین عرضه ورق‌های فولادی در سال ۱۴۰۳

ورق گالوانیزه G در ۱۰ روز کاری اول ۱۴۰۳ بیشترین تعداد عرضه را داشت. این نوع ورق ۴ بار توسط تولیدکنندگان مختلف عرضه شد. مجموع عرضه‌ها ۵ هزار و ۵۰۰ تن بود و در نهایت ۴ هزار و ۱۰۰ تن از این ورق با متوسط قیمت کیلویی ۴۴ هزار و ۱۳۲ تومان معامله شد. از نظر حجم این هفته ورق گرم بیشترین حجم عرضه را داشت. در روزهای پایانی هفته گذشته ۳ تولیدکننده ورق گرم در مجموع ۱۷ هزار و ۷۰۰ تن ورق گرم عرضه کردند. برای این مقدار ۲ هزار و ۲۰۰ تن تقاضا وجود داشت و همین مقدار نیز معامله شد. کمی بیش از ۱۲ درصد ورق‌های گرم عرضه شده در بورس کالا معامله شد و میانگین قیمت هر کیلوگرم ۳۰ هزار و ۴۴۵ تومان بود.

پنجم تا پانزدهم فروردین ماه در عرضه بسیاری از ورق‌های فولادی حجم تقاضا به مراتب کمتر از عرضه بود. برای عرضه ۲ هزار تن ورق قلع اندود صنایع فولاد توان‌آور آسیا تنها ۲۵۰ تن تقاضا وجود داشت یا فولاد خرم آباد ۶ هزار و ۵۰۰ تن ورق گرم عرضه کرد ولی برای این مقدار تنها ۲۰۰ تن تقاضا وجود داشت و همین مقدار مورد معامله قرار گرفت. تنها در ۳ مورد، تقاضا بیشتر از عرضه بود و در نهایت تمام مقدار عرضه مورد معامله قرار گرفت.

عرضه هزار تنی ورق گالوانیزه G توسط فولاد تاراز چهارمحال و بختیاری با هزار و ۳۵۰ تن تقاضا داشت، عرضه ۲ هزار تنی ورق گالوانیزه G فولاد امیرکبیر کاشان ۳ هزار و ۶۵۰ تن تقاضا داشت و در نهایت عرضه هزار تنی ورق گالوانیزه نیز یک هزار و ۵۵۰ تن تقاضا داشت تا یکی از پرتقاضاترین هفته‌ها برای ورق گالوانیزه G اتفاق بیفتد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =