• ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
  • کد خبر: 51810
  • readingTime: ۲ دقیقه
سنگ آهن

حجم محموله‌های سنگ آهن صادراتی استرالیا و برزیل به مقاصد جهانی در آخرین هفته مارس ۲۰۲۴ حدود ۲۸.۱ میلیون تن بالا رفت که از رشد ۴.۱ میلیون تنی در طول یک هفته حکایت می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم عمده این محموله‌های صادراتی راهی چین شده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محموله‌های صادراتی سنگ‌آهن استرالیا و برزیل در آخرین هفته مارس ۲۰۲۴ حدود ۱۷ درصد افزایش یافت. حجم کل محموله‌های سنگ آهن ارسال شده به مقاصد جهانی از ۱۹ بندر و ۱۶ شرکت معدنی در استرالیا و برزیل برای دومین هفته متوالی صعودی شد و به ۲۸.۱ میلیون تن از ۲۵ تا ۳۱ مارس رسید که این میزان بیانگر رشد ۴.۱ میلیون تنی معادل ۱۶.۹ درصد در طول یک هفته است. همچنین حجم سنگ آهن ارسالی از شرکت واله در برزیل ۵۱.۶ درصد معادل ۱.۹ میلیون تن بالا رفت و مجموع آن ۵.۷ میلیون تن در طول هفته گذشته محاسبه شد. در این مدت سنگ‌آهن صادراتی از ۱۰ بندر داخلی استرالیا به مقاصد جهانی برای دومین هفته متوالی ۱.۶ میلیون تن معادل ۸.۳ درصد در هفته رشد داشت و مجموع سنگ آهن ارسالی از سوی استرالیا ۲۰.۷ میلیون تن از ۲۵ تا ۳۱ مارس برآورد شد.

چین، مقصد اصلی سنگ آهن استرالیا و برزیل

بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم عمده محموله‌های ارسال شده از استرالیا و برزیل راهی بزرگ‌ترین مصرف کننده سنگ آهن جهان یعنی چین شده است و میزان سنگ آهن وارداتی به این کشور برای دومین هفته متوالی ۱۷.۹ میلیون تن افزایش یافت که نشان‌دهنده رشد ۱.۶ میلیون تنی یا ۹.۷ درصدی در طول یک هفته است. مطابق جدول زیر از میان سه معدن برتر استرالیا دو معدن ریوتینتو و بی‌اچ‌پی میزان صادرات محموله‌های سنگ آهن خود را به چین در هفته گذشته بالا بردند، به طوری که حجم محموله‌های صادراتی از ریوتینتو برای دومین هفته متوالی رشد ۱.۲ میلیون تنی یا ۲۲.۸ درصدی را ثبت کرد و درمجموع به ۶.۶ میلیون تن رسید. همچنین میزان سنگ‌آهن صادراتی از معدن بی‌اچ‌پی به چین در این هفته حوالی ۵.۳ میلیون تن بود که از رشد ۱.۲ میلیون تنی معادل ۲۸.۶ درصدی حکایت دارد. در مقابل حجم محموله‌های ارسالی از سوی گروه فورتسکیو متالز استرالیا به چین کاهشی شد. اگرچه روند ارسالی سنگ آهن از گروه فورتسکیو متالز به چین برای چهار هفته متوالی صعودی بود ولی این میزان در آخرین هفته مارس ۱.۲ میلیون تن یعنی ۲۷.۳ درصد افت داشت و درمجموع به حدود ۳.۱ میلیون تن از ۲۵ تا ۳۱ مارس رسید.

رشد ۱۷ درصدی صادرات سنگ آهن از استرالیا و برزیل

با این حال پیش‌بینی‌ها از تداوم روند صعودی صادرات سنگ آهن از استرالیا به مقاصد جهانی در روزهای ۱ تا ۷ آوریل ۲۰۲۴ حکایت می‌کند زیرا پروسه تعمیرات تمامی بنادر استرالیا تکمیل شده و صادرکنندگان در این بنادر مانند سابق فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =