فرونشست زمین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: براساس بارش‌های هفته نخست نوروز، ۲۵ مورد حادثه شکستگی شبکه آب و فاضلاب در اصفهان رخ داد که منجر به فرونشست شد.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه‌فروش در گزارشی از مدیریت بحران در ایام نوروز ۱۴۰۳ اظهار کرد: ورودی خودروها به شهر اصفهان در این مدت ۲ میلیون و ۷۵ هزار و ۸۵۶ خودرو و خروجی آنها ۲ میلیون ۲۵ هزار و ۸۴۸ خودرو ثبت شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری بیش از یک میلیون و ۸۸۲ هزار و ۵۰۲ نفر در استان اصفهان اقامت داشتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: اسکان مسافران بر اساس اولویت پذیرش در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، مدارس، منازل استیجاری، خوابگاه‌های دانشجویی، ورزشگاه‌ها، باغ فدک، فضای اداری و نیز ۶۰۰ مدرسه با هفت هزار کلاس درس بوده است.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز امسال با حوادث طبیعی و غیر طبیعی مواجه بودیم، افزود: کاهش دما، وزش تندباد و طوفان لحظه‌ای، سیلاب، حوادث کوهستان، غرق‌شدگی در رودخانه و حوادث جاده‌ای از مهمترین اتفاقات غیر مترقبه ایام نوروز ۱۴۰۳ بوده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: بازگشایی زاینده‌رود به منظور کشت پاییزه و استقرار تیم غواصی در حاشیه رودخانه از دیگر اقدامات نوروزی بود اما در یک حادثه غرق شدگی در کانال آب در روز ۱۳ فروردین، مرد میانسال ۶۴ ساله در محل فولادشهر اصفهان به دلیل شدت سردی آب حاصل از آب شدن برف و شُک شدن ناشی از یخ بودن آب کانال جان باخت.

وی ادامه داد: در حوادث کوهستان یک مرد میانسال در محل کوه‌های اطراف مَرغ فوت و یک دختر جوان نیز به همراه پدر خود در کوه‌های اطراف شهرستان علویجه دچار حادثه شدند که دختر جوان با پرت شدن از صخره جان خود را از دست داد.

شیشه‌فروش گفت: با وجود هشدارهای لازم به مسافران و رعایت نکات ایمنی و استقرار تیم آتش‌نشانی در محل اسکان مسافران نوروزی، یک خانواده پنج نفره در ابیانه کاشان دچار گازگرفتگی و مسمومیت شدند که سه نفر از این خانواده جان باختند. اما در محل باغ فدک با توجه به اسکان چادرهای مسافران، حوادث گازگرفتگی و مسمومیت با اقدام به موقع سازمان آتش‌نشانی کنترل شد.

۴۱ مورد فوتی در حوادث جاده‌ای نوروز ۱۴۰۳

وی با اشاره به حوادث جاده‌ای و نقش ۸۰ درصدی عوامل انسانی در رخ دادن تصادفات بیان داشت: بر اساس گزارش پلیس راه و اداره کل راهداری، ۴۱ مورد فوتی و ۴۸۷ نفر مجروح در حوادث جاده‌ه ای استان در ایام نوروز داشته‌ایم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در مکان‌های اسکان مسافران نوروزی تیم‌های نظارتی و ایمنی سازمان‌ها و ادارات آتش‌نشانی، آب، برق و گاز، محل اسکان را از نظر سیستم گرمایش، حریق و سرمایش مورد بررسی قرار دادند و نیز طرح سلامت نوروزی توسط اداره بهداشت استان از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۲۵ فروردین ماه مواد غذایی، آب شرب و سایر مسائل بهداشتی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: در پی بارش‌های نوروزی نیز در روستای دَشتبال سمیرم ۲۰ منزل مسکونی دچار آسیب و نیز به تعدادی باغات و مزارع ساکنان آن خسارت وارد شد.

شیشه‌فروش اضافه کرد: در چنین وضعیتی به ۳۵۰ خانواده در جاده‌های استان نیز اسکان اضطراری داده شد و فوریت‌های پزشکی ۲۵۰ پایگاه جاده‌ای و روستایی به ۴۷۰ مجروح حوادث خدمات ارائه کردند.

وی گفت: براساس بارش‌های هفته نخست نوروز، ۲۵ مورد حادثه شکستگی شبکه آب و فاضلاب رخ که از بین این حوادث چندین مورد آن منجر به فرونشست شد. همچنین چند مورد قطعی برق و گاز موقت در اصفهان رخ داد که با حضور به موقع مأموران، مدیریت شد.

شیشه‌فروش همچنین از بارش همرفتی طی روز چهارشنبه جاری به همراه بارش پراکنده باران ناگهانی و رگباری و جاری شدن روان آب در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش ایرنا، مدیریت بحران استان اصفهان از روز ۲۴ اسفند ماه جاری با اجرای یک رزمایش عوامل امدادی و استقرار سه هزار تیم در قالب ۱۰ هزار نفر در جهت پیشگیری و کنترل حوادث استان کار خود را آغاز کرد و این خدمات تا ۲۵ فروردین ماه و تعطیلات عید فطر ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =