آلومینیوم

تولید جهانی آلومینیوم در فوریه ۲۰۲۴ افزایش یافت و به ۵.۵۴ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد تولید ۳.۹۴ درصدی حکایت دارد. براساس آمار منتشر شده توسط موسسه بین المللی آلومینیوم بیشترین حجم آلومینیوم تولیدی در دو ماه ابتدایی سال ۲۰۲۴ به چین تعلق دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده توسط مؤسسه بین‌المللی آلومینیوم (IAI)، تولید آلومینیوم اولیه در سراسر جهان در ماه فوریه به ۵.۵۴ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد تولید ۳.۹۴ درصدی حکایت دارد. جزئیات این آمار نشان می‌دهد تولید جهانی آلومینیوم در ماه گذشته به طور متوسط ۱۹۱۲۰۰ تن در روز برآورد شده که ۰.۳۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. در همین حال، مطابق جدول زیر و داده‌های تجدید نظر شده مؤسسه بین‌المللی آلومینیوم در ماه ژانویه، کل تولید اولیه آلومینیوم و میانگین تولید روزانه جهانی در ژانویه به ترتیب ۶.۰۶ میلیون تن و ۱۹۵۵۰۰ تن محاسبه شد. در مقابل میانگین تولید روزانه آلومینیوم در فوریه نسبت به ژانویه ۲.۲ درصد کاهش یافت و کل تولید آلومینیوم در سطح جهانی ۸.۵۵ درصد طی ماه فوریه کاهش یافت.

افزایش بیش از ۵ میلیون تنی تولید آلومینیوم در جهان

چین پرچمدار تولید آلومینیوم در جهان

طبق آمار مؤسسه بین‌المللی آلومینیوم در ماه فوریه، چین در صدر فهرست بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلومینیوم در میان کشورهای تولیدکننده قرار گرفت و تولید شمش آلومینیوم در چین با ۳.۷۵ درصد افزایش در سال به ۳.۲۴ میلیون تن رسید. درمجموع تولید آلومینیوم در این کشور طی دو ماه گذشته در سال میلادی جاری در مجموع حدود ۶.۸۲ میلیون تن بوده که ۳.۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد آمار منتشر شده توسط مؤسسه بین‌المللی آلومینیوم با روند افزایشی پیشنهاد شده توسط اداره ملی آمار چین مطابقت داشته و نمایانگر افزایش تولید این فلز سبک در چین است، به‌طوری که تولید آلومینیوم در ژانویه و فوریه ۷.۱ میلیون تن معادل ۵.۵ درصد نسبت به سال گذشته بالا رفته است. این در حالیست که انتظار می‌رفت تولید آلومینیوم در ژانویه و فوریه ۲۰۲۴ متأثر از تعطیلات سال نو چینی کاهش یابد.

پس از چین، پنج کشور شورای همکاری خلیج فارس یعنی بحرین، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی در ماه گذشته درمجموع با تولید ۴۹۵ هزار تن شمش آلومینیوم یعنی ۲.۹۱ درصد بیشتر از سال گذشته، رتبه دوم تولید جهانی آلومینیوم را به خود اختصاص دادند. همچنین مجموع تولید این فلز در آسیا توسط کشورهایی از جمله هند و اندونزی در ماه فوریه به استثنای چین ۳۸۲۰۰۰ تن محاسبه شد و در مقایسه با سال گذشته ۷.۳ درصد بالا رفت. پیش‌بینی‌ها از تداوم روند صعودی تولید آلومینیوم در سال ۲۰۲۴ در سراسر جهان حکایت دارد و شماری از کارشناسان مدعی‌اند تولیدکنندگان آلومینیوم در سال ۲۰۲۴ رکورد جدید را به ثبت خواهند رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =