• ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰
  • کد خبر: 51429
  • readingTime: ۱ دقیقه
باران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: بارش‌های روز جمعه در نیمه شمالی استان‌های بوشهر و فارس از سایر نقاط بیشتر است. توصیه می‌کنیم مسافران در این مناطق از حریم و بستر رودخانه‌ها فاصله بگیرند و در بستر رودخانه‌ها چادر نزنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت جوی کشوری توضیح داد: هم اکنون در استان‌های گیلان، لرستان، سنندج در کردستان بارش‌های خفیفی را مشاهده می‌کنیم. البته امروز اغلب نقاط کشور بدون بارش خواهند بود. فقط بارش‌های پراکنده و خفیفی در خراسان شمالی و شمال شرق خراسان رضوی نیز قابل مشاهده است.

صادق ضیائیان تصریح کرد: برای روز جمعه؛ سوم فروردین ماه ۱۴۰۳ نیز بارش‌های پراکنده‌ای در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی داریم. در شرق و شمال خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم بارش‌های خفیفی را مشاهده می‌کنیم. ضمن اینکه بارش‌های روز جمعه در نیمه شمالی استان‌های بوشهر و فارس از سایر نقاط بیشتر است.

وی متذکر شد: توصیه می‌کنیم مسافران در این مناطق از حریم و بستر رودخانه‌ها فاصله بگیرند و در بستر رودخانه‌ها چادر نزنند.

ضیایان ادامه داد: سامانه بارشی که جمعه وارد کشور می‌شود از اواخر روز شنبه ۴ فروردین ماه در استان‌های محدودی مانند جنوب آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و کردستان بارش‌های پراکنده‌ای را ایجاد می‌کند، اما از شنبه این سامانه بیشترین فعالیت خود را خواهد داشت که بارش‌های شدیدی را ایجاد می‌کند.

نیمه غربی کشور یکشنبه درگیر بارش‌های شدیدی می‌شود و سامانه بارشی روز دوشنبه تقریباً اغلب استان‌های کشور را در بر می‌گیرد که نیاز به مدیریت سفر برای مسافران نوروزی دارد.

وی در خصوص احتمال وقوع پدیده برف در ارتفاعات کشور نیز گفت: بارش برف به صورت پراکنده در ارتفاعات آذربایجان شرقی و جنوب غرب آذربایجان غربی قابل پیش بینی است، اما پدیده جدی نخواهد بود.

ضیائیان در مورد وضعیت دریای شمال و جنوب نیز اظهار کرد: امروز دوم فرودین ماه دریای خلیج فارس در استان بوشهر و غرب استان هرمزگان تا تنگه هرمز مواج خواهد بود. برای دریای خزر نیز بیشتر در استان مازندران دریا مواج است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =