فقیهیان

مدیرعامل شرکت فولاد سنگ مبارکه در پیام نوروزی دستاودرهای این شرکت را تشریح کرد.

به گزارش ایراسین، مهرداد فقیهیان، مدیرعامل شرکت فولادسنگ مبارکه، به مناسبت سال نو و ایام و لیالی مبارکه ماه رمضان ضمن ارائه گزارش عملکرد، پیام تبریکی صادر کرد که در ادامه می‌خوانید:

فولادسنگ مبارکه، در سال ۱۴۰۲، با درخشش‌های عدیده در عرصه تولید و خلق ارزش، جایگاه خود را در عرصه صنعت و معدن حفظ کرده است و گام‌های بلندی در راستای تأمین مواد معدنی موردنیاز صنعت فولاد کشور برداشت. به همت کارکنان شرکت فولادسنگ مبارکه توانستیم تعمیرات اساسی نسوز کوره ۱ را به ثمر رسانده و به دانش تعمیراتی کوره‌های منحصربه‌فرد چیزاکی ژاپن توسط واحد آهک سازی فولادسنگ مجهز شویم. در سال «رشد تولید» باتوجه‌به اهمیت افزایش و پایداری تولید آهک کلسینه باکیفیت مطلوب، توانستیم پروژه سنگ‌شکن اولیه B با ظرفیت سالانه بالغ بر چهار میلیون و دویست هزار (۴،۲۰۰،۰۰۰) تن را راه‌اندازی کنیم. به همت کارشناسان توانمند فولادسنگ مبارکه با بهره‌برداری از پروژه سنگ‌شکن اولیه B، ظرفیت کارخانه در بخش سنگ‌شکنی اولیه دوبرابر و به میزان ۱۴۰۰ تن بر ساعت ارتقا پیدا کرد و شرکت فولادسنگ مبارکه بزرگ‌ترین واحد سنگ‌شکن آهک کشور شد.

باتوجه‌به افزایش ظرفیت کارخانه فولاد مبارکه و همچنین نیاز این کارخانه به آهک و دولومیت کلسینه، شرکت فولادسنگ مبارکه در فاز ۳ توسعه برای اولین بار در کشور، مبادرت به ساخت دو کوره پخت آهک و دولومیت با ظرفیت هر یک ۶۰۰ تن در روز کرده است. با ساخت و بهره‌برداری از این کوره‌ها، ظرفیت تولید آهک و دولومیت کلسینه در شرکت فولادسنگ مبارکه به ۲.۵ برابر افزایش می‌یابد. بدین منظور این شرکت درصدد تأمین خوراک کوره‌های فاز ۳ با تملک معادن دولومیت و آهک موجود در منطقه برآمده است.

از سوی دیگر، در راستای مأموریت شرکت فولادسنگ مبارکه اصفهان به‌عنوان بازوی معدنی گروه فولادمبارکه این شرکت موفق به ثبت ۲ محدوده دولومیت در منطقه شهرضا شد که پروانه اکتشاف یکی از محدوده‌ها اخذ شده و محدوده دیگری در حال استعلامات مربوطه برای اخذ پروانه اکتشاف است. به‌منظور تأمین سنگ‌آهن گروه فولاد مبارکه نیز این شرکت اقدام به تملک دو محدوده در استان‌های کرمان و هرمزگان نموده و پروانه‌های اکتشافی متعددی نیز در همین راستا در شرف اخذ شدن است. همچنین این شرکت به‌منظور توسعه فعالیت‌های اکتشافی اقدام به تهیه پهپاد بال ثابت جهت نقشه‌برداری، پهپاد مولتی روتور جهت برداشتهای ژئوفیزیکی پهپادی و در آینده نزدیک سنسور هایپراسپکترال قابل‌نصب بر روی بالگرد جهت برداشتهای طیف‌سنجی کرده است. علاوه بر این بخش معدنی شرکت فولادسنگ مبارکه وظیفه مشاوره و انجام پروژه‌های اکتشافی گروه فولاد از جمله شرکت فولاد هرمزگان را نیز بر عهده گرفت.

معدن سنگ‌آهن_ سیلیس داوران در استان کرمان، با مساحتی در حدود ۱۴ کیلومترمربع تملک شرکت فولاد سنگ مبارکه که سیلیس با خلوص ۹۵ درصد و مناسب برای فراوری آن به فروسیلیس است که در حال بهره‌برداری است. همچنین معدن خاک سرخ و سنگ آهن کودی واقع در استان هرمزگان از معادن تملیکی شرکت معدنی و صنعتی فولاد سنگ مبارکه در سال ۱۴۰۰ است. این معدن باتوجه‌به ذخیره قابل‌توجه ماده معدنی هماتیت و گل اخرا (خاک سرخ) می‌تواند نقش اساسی در تأمین خوراک شرکت فولاد مبارکه ایفا کند.

سال ۱۴۰۲، سالی پر از دستاورد برای شرکت فولادسنگ مبارکه بود. در این سال از خانه بهداشت شرکت فولادسنگ در سیزدهمین جشنواره خانه‌های بهداشت برتر کشور تجلیل شد. در سال گذشته تندیس «ارتقای سلامت جامعه و سلامت هوا» به شرکت فولادسنگ مبارکه اهدا گردید و از اقدامات این شرکت در حوزه ایمنی راه و حمل بار به‌عنوان اولین معدن صدورکننده بارنامه در کشور تقدیر شد. اهدای تندیس «چهره نامی صنعت، معدن و اقتصاد» به فولادسنگ مبارکه از دیگر دستاوردهای شرکت فولادسنگ مبارکه در سال ۱۴۰۲ بود و این شرکت با کسب جایزه «برندملی، اعتماد ملی» در سومین کنگره سرآمدان اقتصاد ایران در میان ۵۰ شرکت برتر کشور قرار گرفت. از دیگر افتخارات شرکت فولادسنگ مبارکه کسب جایزه ویژه مدیریت روابط رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی در بیست و دومی دوره جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران بود و این شرکت با دریافت تقدیرنامه چهارستاره تعالی سازمانی در بیست و یکمین همایش ملی تعالی سازمانی در گروه فولاد مبارکه درخشید.

افتخارات کسب شده در عرصه تولید مرهون مجاهدت همکاران پرتلاشم در شرکت فولادسنگ مبارکه است. امید است، در آستانه سال جدید و ایام و لیالی مبارکه ماه رمضان - که ماه رحمت و مغفرت الهی است - بااراده الهی و تحول درونی، در راه رشد تولید در عرصه صنعت و معدن، همچون همیشه بااقتدار و سرافراز در مسیر بالندگی و تولید در عرصه صنعت و معدن برای عظمت و استقلال کشور عزیزمان به کاربندیم.

شایسته است ضمن قدردانی از تلاش همه همکاران در سال ۱۴۰۲ آغاز سال جدید با رهنمود رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) "جهش تولید با مشارکت مردم" را خدمت همکاران خدوم در فولادسنگ مبارکه و خانواده‌های گرامی ایشان تبریک می‌گویم و برای تمامی آنان از درگاه خداوند سلامتی و موفقیت روزافزون آرزومندم.

مهرداد فقیهیان

مدیرعامل شرکت فولادسنگ مبارکه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =