ازادراه

رئیس امور جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: پوشش گیاهی پارکینگ‌های آزادراه اصفهان- کاشان با اجرای پروژه نهال کاری بهبود می‌یابد.

به گزارش ایراسین، بابک حقیقی هدف از انجام این پروژه را بهبود فضای سبز، افزایش سایه و رفاه بیشتر مسافران مستقر در این پارکینگ‌ها بویژه در فصول گرم سال برشمرد.

وی اضافه کرد: در مجموع ۳۰ پارکینگ به مساحت یک هکتار در این آزادراه وجود دارد و در سال‌های گذشته نبود پوشش گیاهی مناسب یکی از چالش‌های آنها بود.

رئیس امور جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان افزود: نهال مورد استفاده در این پروژه بیشتر «گز شاهی» است که در گرمای زیاد و وضعیت کم بارش، مقاومت خوبی دارد.

حقیقی خاطرنشان کرد: توسعه پوشش گیاهی با استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی و نهادها از جمله رویکردهای اداره کل منابع طبیعی است و بر همین اساس شماری از پروژه‌های نهال کاری از جمله پروژه مورد اشاره را با همکاری بسیج اجرا می‌کنیم.

آزادراه اصفهان- کاشان- قم یکی از آزادراه‌های پُرترافیک کشور و استان است و مسیر اصفهان به کاشان آن حدود ۲۰۰ کیلومتر طول دارد.

استان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه منابع طبیعی و ملی، حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل، ۶ میلیون هکتار را مرتع و سه میلیون هکتار را بیابان تشکیل داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =