چهارشنبه سوری

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه آمار مصدومان مراسم‌های مربوط به چهارشنبه سوری نسبت به سال گذشته آمار افزایش داشته است، گفت: تعداد مصدومان چهارشنبه آخر سال نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است که از میان آن‌ها ۹۰ درصد آقایان و ۱۰ درصد خانم‌ها بوده و از کل این تعداد ۶۷ درصد، افراد زیر ۱۸ سال بوده‌اند.

به گزارش ایراسین، جعفر میعاد فر درباره آخرین آمار مصدومان مربوط به مراسمات چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: هر ساله آمارهای مربوطه از ابتدای اسفندماه بررسی می‌شود و باوجود اطلاع‌رسانی‌هایی که در رسانه‌های ملی اعم از تصویری و مکتوب می‌شود که برخی اعمال خطرآفرین هستند اما با این حال هیچکس این مسئله را جدی نمی‌گیرد چراکه اینگونه برداشت می‌شود که اتفاق برای خودشان نخواهد افتاد و برای دیگران است اما این اعمال می‌تواند برای همه خطرناک باشد.

وی با تاکید بر اینکه متأسفانه آمار مصدومان این حوادث نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا ۲۱ اسفندماه ۳۴۳ نفر مصدوم شده بودند که این میزان در سال جاری به ۴۲۴ نفر افزایش یافته است و تقریباً ۲۴ درصد رشد داشته است. طی ۲۱ روز گذشته ۳۷ نفر دچار قطع عضو شده‌اند و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، ۲۹ نفر قطع عضو شدند به این معنا که ۳۸ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان اورژانس کشور ضمن اشاره به اینکه آسیب به چشم در این وقایع جرو شایع‌ترین آسیب‌ها است، اظهار کرد: سال گذشته حدود ۱۱۲ مورد بود و امسال ۱۳۸ مورد و این به معنای رشد ۲۰ درصدی است. در این ایام طی سال گذشته ۱۲۱ نفر دچار سوختگی اندام شده بودند و امسال ۱۹۶ نفر دچار این سانحه شده‌اند که می‌توان گفت این آمار نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

وی درباره آمار مصدومان به تفکیک، گفت: از میان کسانی که در این روزها دچار آسیب شده‌اند، ۹۰ درصد آقایان و ۱۰ درصد خانم‌ها بوده‌اند اما نکته قابل توجه این است که مصدومان کمتر از ۱۸ سال آمار ۶۷ درصدی را به خود اختصاص دادند. در حوادث امسال ۱۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند که ۹۰ درصد از آن‌ها، ذخیره مواد منفجره داشته یا پخش کننده این مواد بوده‌اند و مقر آن‌ها منفجر شده است.

بر اساس گزارش ایسنا، میعاد فر در پایان با بیان اینکه ۱۵ درصد آسیب دیدگان، رهگذر بوده‌اند، اظهار کرد: این افراد هیچ نقشی در این مراسمات نداشتند و دست به آتش نبودند اما آسیب مستقیم به آن‌ها وارد شده است. بسیاری از افراد نیز هستند که شاید به ما مراجعه نکنند و در آمارها نیز ثبت نشود اما از آلودگی صوتی ناشی از این انفجارات آسیب جدی ببینند. به طور مثال یک مادر باردار استرس زیادی را متحمل می‌شود که این انفجارات و آلودگی صوتی می‌تواند منجر به سقط جنین و خطر برای آن مادر به همراه داشته باشد. همچنین افرادی که بیماری قلبی دارند، افراد مسن و… اثرات مخرب این انفجارات و آلودگی صوتی ناشی از آن را دریافت می‌کنند که شاید اصلاً به ما مراجعه نکنند و در آمارها نیز ثبت نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =