شهریه مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مدارس در ماه مبارک رمضان باید حرمت این ماه را نگاه‌داری کنند و با تصویب شورای مدرسه، مدارس می‌توانند یک ساعت از ساعات تحصیل را کاهش دهند، همچنین برگزاری امتحانات در ماه مبارک رمضان را نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدرضا ابراهیمی، در خصوص پیک نوروزی دانش‌آموزان اظهار داشت: در دوره‌های گذشته دانش‌آموزان با تب‌وتاب خاصی در انتظار دریافت پیک نوروزی بودند اما در سال‌های اخیر موضوعی به نام پیک نوروزی مشابه سال‌های گذشته نداریم چراکه دانش‌آموزان معمولاً یا در ابتدایی نوروز و یا در انتهای آن به یکباره پیک نوروزی را تکمیل می‌کردند و اثرگذاری پایینی داشت.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموز در کنار بهره‌مندی از تعطیلات نوروزی نباید از فضای درسی فاصله گیرد، ادامه داد: چند محور را برای تعطیلات نوروزی در نظر گرفته‌ایم که به مدارس ابلاغ شده است.

ابراهیمی افزود: طرح‌های مختلف یادگیری نظیر طرح جابر، سفرنامه و داستان‌نویسی از نوروز، گلستان خوانی و شاهنامه‌خوانی، میزبانی بهار تحت عنوان بهار طبیعت و بهار قرآن که امسال هم‌زمان است، دوستی با طبیعت، کاشت نهال و عکاسی از جمله طرح‌هایی است که به مدارس استان اصفهان ابلاغ شده است و پس از ایام تعطیلات نوروز در سال ۱۴۰۳ بررسی خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان داشت: به مناسبت ماه پرفیض رمضان از ۱۹ تا ۲۵ اسفندماه نمایشگاه قرآن برقرار شده است و آموزش و پرورش نیز همانند سال‌های گذشته حضور پر رنگی در این نمایشگاه دارد و در غرفه ۱۱۱ میزبان دانش‌آموزان، خانواده‌ها و فرهنگیان استان است.

وی اضافه کرد: این غرفه در حوزه‌های متعددی نظیر استعدادیابی توانمندی ره‌ای قرآنی دانش‌آموزان، غرفه ویژه نهج‌البلاغه، غرفه‌های هنرهای مرتبط با قرآن کریم که با محوریت هنرستان‌ها، غرفه بازی‌های قرآنی و داستان‌های قرآنی که مرتبط با دانش‌آموزان خصوصاً کودکستانی‌ها فعالیت دارد.

ابراهیمی بیان داشت: در چهارشنبه پایان سال خانواده‌ها باید از فرزندان به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های خود مراقبت کنند چراکه بزرگ‌ترین سرمایه‌های ما دانش‌آموزان هستند و با اتفاقات ناایمن دچار مشکل نشوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان داشت: بیشتر ماه مبارک رمضان را دانش‌آموزان در تعطیلات سپری خواهند کرد و خانواده‌ها مراقبت کنند که فرزندان به سن تکلیف رسیده، واجبات دینی خود را انجام دهند و دانش‌آموزانی که به سن تکلیف نرسیده‌اند انجام واجبات را تمرین کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدارس در ماه مبارک رمضان باید حرمت این ماه را نگاه‌داری کنند و با تصویب شورای مدرسه، مدارس می‌توانند یک ساعت از ساعات تحصیل را کاهش دهند، همچنین برگزاری امتحانات در ماه مبارک رمضان را نخواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =