• ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
  • کد خبر: 50950
  • readingTime: ۱ دقیقه
شمش فولاد

نماینده مردم بیجار در مجلس گفت: راه‌اندازی کارخانه تولید شمش با همکاری وزارت صمت در حال پیگیری است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش ایراسین، علیرضا زندیان با اشاره به اقدامات انجام داده در حوزه انتخابیه خود در جهت آبادانی بیشتر، گفت: از آنجا که شهرستان بیجار بیشترین معادن سنگ آهن را دارا است در راستای جلوگیری از خام‌فروشی و بهره‌برداری بیشتر، سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی کارخانه فولاد و سنگ آهن این شهرستان آغاز شد و اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی کرده است که ۳۰۰ نفر ایجاد اشتغال خواهد داشت.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین عملیات اجرای کارخانه آهن دیگری با سرمایه‌گذاری شرکت ایمیدور سال ۱۴۰۱ آغاز شد که حدود ۶۰۰ نفر به طور مستقیم و تا ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این کارخانه مشغول به کار خواهند شد.

وی افزود: در پی موافقت وزیر صمت مطالعات نهایی کارخانه تولید شمش نیز انجام و مشکلات مرتبط تأمین آب و راه این کارخانه برطرف شده و در نهایت پرونده نهایی این پروژه با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن تولید شمش کمیته سرمایه‌گذاری وزارت صمت ارجاع شده و عملیات اجرایی آن سال آینده آغاز خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه کارخانه پتروشیمی در زمینی حدود ۵۰ هکتار سال جاری آغاز شده است، مطرح کرد: این پروژه با سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیون یورو مواد اولیه صنایع محصولات پلاستیکی را تولید خواهد کرد و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته ۹۰۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =