• ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
  • کد خبر: 50831
  • readingTime: ۲ دقیقه
آهن اسفنجی

قیمت آهن اسفنجی در معاملات هفته سوم اسفندماه بدون تغییر نسبت به هفته قبل کیلویی ۱۳ هزار و ۴۴۹ تومان باقی ماند اما قیمت گندله و کنسانتره سنگ‌آهن کاهشی بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت گندله و کنسانتره سنگ‌آهن وارداتی چین در هفته گذشته به بیش از ۱۲۸ دلار به ازای هر تن رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت کنسانتره و گندله سنگ‌آهن در معاملات بورس کالا طی هفته سوم اسفندماه کاهش پیدا کرد. این هفته روند صعودی قیمت کنسانتره متوقف شد. در معاملات آهن اسفنجی با وجود کاهش شدید حجم عرضه‌ها، متوسط قیمت نسبت به هفته قبل ثابت ماند.

آهن اسفنجی

متوسط قیمت آهن اسفنجی در بورس کالا طی هفته سوم اسفندماه ۱۳ هزار و ۴۴۹ تومان بابت هر کیلوگرم تعیین شد. این قیمت نسبت به هفته گذشته ثابت ماند. آهن اسفنجی پس از ریزش سنگین در نیمه بهمن‌ماه از ۲۸ بهمن ماه صعودی شد و در این مدت با افزایش ۴.۴ درصدی از کیلویی ۱۲ هزار و ۸۷۳ تومان به کیلویی ۱۳ هزار و ۴۴۹ تومان رسید. روند قیمتی آهن اسفنجی در بورس کالا به قرار نمودار زیر است:

ثبات قیمت آهن اسفنجی در کانال ۱۳ هزار تومان

حجم عرضه آهن اسفنجی در معاملات این هفته تنها ۴۹ هزار تن بود و تمام این مقدار معامله شد. گفته می‌شود محدودیت‌های توزیع گاز، عرضه آهن اسفنجی را نسبت به هفته‌های قبل کاهشی کرد. با این حال فعالان بازار انتظار دارند محدودیت‌های توزیع گاز با پایان فصل سرما متوقف شود و عرضه آهن اسفنجی به روال معمول بازگردد.

گندله سنگ آهن

متوسط قیمت گندله سنگ‌آهن در بورس کالا برای دومین هفته متوالی کاهش یافت و به کیلویی ۴ هزار و ۹۱۲ تومان رسید. ۳ هفته قبل گندله به بالاترین قیمت سال یعنی کیلویی ۴ هزار و ۹۷۴ تومان معامله شد ولی در دو معامله بعدی ۱.۲ درصد کاهش یافت. روند قیمتی گندله سنگ آهن در بورس کالا به صورت نمودار زیر است:

ثبات قیمت آهن اسفنجی در کانال ۱۳ هزار تومان

در معاملات این هفته ۵۱۲ هزار تن گندله سنگ‌آهن در بورس کالا عرضه شد و ۲۷۵ هزار تن از آنها مورد معامله قرار گرفت. این هفته یکی از پرتقاضاترین هفته‌ها برای گندله سنگ‌آهن در بورس کالا بود. آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد اکنون قیمت گندله وارداتی چین به ۱۲۸ دلار به ازای هر تن رسیده است.

کنسانتره سنگ آهن

روند صعودی قیمت کنسانتره سنگ‌آهن بالاخره متوقف شد. قیمت کنسانتره سنگ‌آهن از اواخر آذرماه صعودی شد و از کیلویی ۳ هزار و ۴۹۵ تومان با افزایش ۶.۵ درصدی به کیلویی ۳ هزار و ۷۲۴ تومان رسید ولی در معامله هفته سوم اسفندماه روند صعودی متوقف شد و هر کیلو کنسانتره سنگ‌آهن به کیلویی ۳ هزار و ۷۱۶ تومان رسید. روند قیمتی کنسانتره سنگ آهن در بورس کالا به قرار نمودار زیر است:

ثبات قیمت آهن اسفنجی در کانال ۱۳ هزار تومان

این هفته ۷۸۵ هزار تن کنسانتره سنگ‌آهن در بورس کالا عرضه شد و ۱۸۰ هزار تن از آنها مورد معامله قرار گرفت. هفته گذشته قیمت کنسانتره وارداتی چین به ۱۲۸ دلار به ازای هر تن رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =