محمد کشتی آرای- عضو هیات مدیره اتحادیه

محمد کشتی آرای، نایب رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت: انس و دلار سبب شده قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی به رقم‌های بی‌سابقه‌ای برسند و رکورد جدیدی را ثبت کنند. با این حال ادامه یا توقف این روند صعودی قابل پیش‌بینی نیست.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت طلا و سکه در نیمه اسفند ماه ۱۴۰۲ با روند افزایشی کلید خورد و تمام قطعات طلا و سکه در کانال بالاتری معامله شدند. روز گذشته طلای ۱۸ عیار سقف تاریخی خود را شکست و با رقمی بیش از سه میلیون تومان در بازار حاضر شد. سکه تمام نیز در یک قدمی سقف تاریخی خود یعنی ۳۷ میلیون تومان قرار گرفت تا شاید با ثبت رکورد جدیدی به استقبال نوروز رود. اگرچه قیمت طلا و سکه در شانزدهمین روز اسفند ماه ۱۴۰۲ با گپ منفی بازگشایی شد ولی این روند نزولی دوام نداشت و معامله‌گران این ریزش جزئی را به منزله نفس تازه کردن بازار دانستند. در لحظه تنظیم این گزارش قیمت طلا و سکه صعودی است و هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۳۱ هزار تومانی در ایستگاه ۱۳ میلیون و ۵۹۸ هزار تومان قرار گرفته است. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۲ هزار و ۳۰۰ تومان گران شد و با رقم سه میلیون و ۱۳۹ هزار تومانی در حال معامله است. طلای دست دوم نیز با قیمت سه میلیون و ۶۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

سکه تمام بر فراز کانال ۳۶ میلیون تومان قرار گرفته و با بهای ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به سمت شکست کانال تاریخی خود قدم برمی‌دارد. نیم سکه نیز روی پله ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی ایستاده است. ربع سکه و سکه یک گرمی به ترتیب با قیمت ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی در بازار حاضر شده‌اند.

بازار طلا زیر چتر انس و دلار

به اعتقاد اهالی بازار سکه و طلا این بازار در آخرین روزهای اسفند ماه از افزایش دلار و طلا جهانی خط می‌گیرد. محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر درباره علت صعودی شدن قیمت و طلا و سکه به خبرنگار ایراسین می‌گوید: علت رشد قیمت‌ها در بازار به افزایش شدید نرخ طلا جهانی بازمی‌گردد. انس طی روزهای اخیر به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی بیش از ۲۱۰۰ دلار رسیده است و تاکنون سابقه معامله طلا جهانی با این رقم وجود نداشته است.

کشتی آرای ادامه می‌دهد: علت ثبت رکورد قیمتی جدید طلای جهانی با سیاست‌های آمریکا ارتباط دارد و کاهش نرخ بهره در آمریکا باعث شده قیمت جهانی طلا تا این حد بالا رود.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به نوسانات ارزی به عنوان دومین عامل صعودی شدن بازار طلا، بیان می‌دارد: قیمت دلار در هفته جاری به طور پیوسته در روند افزایشی قرار داشت و این صعود بازار طلای داخلی را تحت تأثیر قرار داد. درمجموع انس و دلار سبب شده قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی به رقم‌های بی‌سابقه‌ای برسند و رکورد جدیدی را ثبت کنند.

در انتها کشتی آرای درباره اینکه آیا روند صعودی سکه و طلا در بازار داخلی با وجود فرارسیدن سال جدید و ماه رمضان ادامه پیدا می‌کند، پاسخ می‌دهد: ادامه یا توقف این روند قابل پیش‌بینی نیست. باید صبور بود و دید شرایط موجود به چه شکلی پیش می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =