• ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
  • کد خبر: 50720
  • readingTime: ۱ دقیقه
درختکاری

فرماندار تیران و کرون گفت: درختکاری و حفظ سلامت هوا یک مسئولیت اجتماعی بوده و تنها مخصوص یک اداره و نهادهای خاص نیست بلکه عموم شهروندان باید نسبت به آن دقت و توجه داشته باشند.

به گزارش ایراسین، علی محمدی کیا، امروز (سه‌شنبه، ۱۵ اسفند) در جشن درختکاری پارک محله‌ای شهرک شهید باهنر تیران اظهار کرد: آلودگی هوا ناشی از خودرو و کارخانه‌ها تهدیدی جدی برای زندگی شهری در استان اصفهان است که تیران نیز گاهی تحت تأثیر آن قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید سلامت هوا حفظ شود، افزود: هوای پاک سرمایه‌ای برای زندگی در مناطق روستایی و شهری به حساب می‌آید و باید این نعمت برای نسل‌های آینده حفظ شود.

فرماندار تیران و کرون استفاده از تکنولوژی‌های روز و شرکت‌های دانش‌بنیان را توسط صنایع پاک از مؤلفه‌های ارزشمند در حفظ سلامت هوا بیان کرد و یادآور شد: توسعه و حفظ فضای سبز از دیگر اقدامات برای حفظ هوای پاک به حساب می‌آید.

وی معتقد است، درختکاری مسئولیت اجتماعی بوده و تنها مخصوص یک اداره و نهادهای خاص نیست بلکه عموم شهروندان باید نسبت به آن دقت و توجه داشته باشند.

محمدی کیا همچنین به محرومیت‌زدایی از نقاط مختلف شهر اشاره کرد و گفت: تمام امکانات نباید متمرکز در مرکز شهر شود و با توجه به احداث شهرک‌های جدید در تیران، مدیریت شهری تمام نیازهای آنان را مورد توجه قرار دهد.

وی احداث بوستان‌های محلی توسط مدیریت شهری و همکاری مردم را برای نشاط شهروندان ضروری خواند و افزود: فضای سبز زنجیره‌ای و پایدار نیازمند همکاری مردم با شهرداری است.

کاشت ۹ هزار اصله درخت در تیران

به گزارش ایسنا، همچنین شهردار تیران در این مراسم با اشاره به احداث بوستان محله‌ای در شهرک شهید باهنر، گفت: این فضای سبز در زمینی به وسعت بیش از ۴۰۰ مترمربع ایجاد شده که درختکاری آن در این آئین انجام می‌شود.

سید محمدرضا ذاکری ادامه داد: در هفته درختکاری بیش از ۹ هزار اصله درخت در شهر تیران کاشته می‌شود که بخشی از آن توسط مردم صورت می‌گیرد.

به گفته وی، توزیع درخت رایگان توسط واحد فضای سبز شهرداری انجام می‌شود تا شهروندان در این کار مهم دخیل شوند و در محیط‌های خصوصی و عمومی شهر بکارند، البته برخی از درختان در حال کاشت مثمر هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =