کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: تعامل خوبی با شرکت‌های بزرگ مانند فولادمبارکه، پتروشیمی، پالایشگاه و صنایع کوچک و بزرگ در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی انجام گرفته که در این میان فولاد مبارکه سهم بهتری به ویژه در طی ۲ سال اخیر داشته و در مباحث تأمین جهیزیه، مسکن و لوازم ضروری هم افزایی و مشارکت خوبی با این شرکت شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، کریم زارع پیش از شهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به موضوع توانمندسازی خانوار به عنوان رویکرد اصلی اظهار کرد: در ۱۷ عنوان کلی و ۱۲۰ سرفصل این موضوع در ابعاد فرهنگی و اقتصادی و خروج خانوار از چرخه فقر برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به ابعاد خدمات تصریح کرد: خدمات به دو صورت ارائه می‌شود که در یک بُعد خدمات حمایتی و معیشتی است که نیازهای حداقلی در درمان، مسکن و معیشت خانواده رفع می‌شود و در یک بعد دیگر خدمات توانمندسازی و ایجاد اشتغال و حمایت‌های دانشجوها و دانش‌آموزان انجام می‌گیرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایراسین مبنی بر حمایت‌های صنایع در قالب مسئولیت اجتماعی تصریح کرد: تعامل خوبی با شرکت‌های بزرگ مانند فولادمبارکه، پتروشیمی، پالایشگاه و صنایع کوچک و بزرگ انجام شده که در این میان فولاد مبارکه سهم بهتری به ویژه در طی دو سال اخیر داشته و در مباحث تأمین جهیزیه، مسکن و لوازم ضروری هم افزایی و مشارکت خوبی با این شرکت شکل گرفته است.

زارع با اشاره به اینکه در مباحث اجتماعی و ایجاد اشتغال به آمایش سرزمینی توجه شده است، گفت: بیشتر مشاغل در حوزه صنایع دستی، کشاورزی، دامداری، مشاغل خانگی و … بوده است و تعریف از اشتغال و درآمد پایدار دریافت حداقل حقوق اداره کار است که افراد به ثبات نسبی برسند و در این صورت خدمات حمایتی کمیته امداد به تدریج کاسته می‌شود.

وی افزود: این رویه باعث شد که حدود ۸ هزار و ۶۳۰ خانوار به اشتغال و درآمد پایدار و حتی کارآفرینی برسند و همچنین با وام‌های تکمیلی در اشتغال‌های در معرض شکست کمک خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان خاطر نشان کرد: سالانه ۴ تا ۷ هزار خانوار از حمایت این مجموعه خارج می‌شود و برای استمرار حمایت‌ها ۹۶ درصد اعتبارات از بانک جذب شده است.

وی در راستای تسهیل راه اندازی کسب و کارها، گفت: صندوق ضمانت اشتغال در بانک‌ها برای بانوان سرپرست خانوار راه اندازی شده که درصدی از ضمانت را خودمان متعهد می‌شویم.

زارع در خصوص صندوق صدقات گفت: در حال حاضر در سبد مشارکت‌ها، صندوق صدقات نقش زیادی ندارد و با اینکه رشد ۳۰ درصدی در صندوق صدقات داشتیم اما با توجه به رویکردهای امروزه از روش‌های بروز طرح اکرام، کد و فضای مجازی و تعامل با شرکت‌ها بیشتر استفاده می‌شود.

وی افزود: امسال تا ۱۱ ماه حدود ۶۰ میلیارد تومان درآمد از صندوق صدقات معابر، مغازه‌ها و منازل بوده است اما میزان مستمری در یک ماه بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان است و با کل درآمد صدقات صرفاً می‌توان نصف مستمری یک ماه را پرداخت کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان ادامه داد: از طرفی در سال‌های اخیر با سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه در اصلاح قوانین برای کمک به محرومین ورود پیدا کردیم که از تسریع روند فقر جلوگیری شود.

وی در خصوص دیگر اقدامات حمایتی توضیح داد: خدمات حمایتی مستمری از حداقل حقوق ۷۶۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داده می‌شود و حتی خانواده‌ها و افراد تحت پوشش از بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند و هزینه‌های سنگین و صعب‌العلاج را در قالب بیمه تکمیلی پرداخت می‌کنیم و حدود ۵ هزار بیمار صعب‌العلاج وزمین گیر در سطح استان اصفهان وجود دارد.

زارع تأمین لوازم خانگی ضروری خانواده را از دیگر اقدامات کمیته امداد دانست و افزود: ۸ هزار قلم از لوازم ضروری خانه بر اساس اولویت بندی و نیازسنجی تأمین شده که در سال جاری ۳ هزار از این اقلام به کمک خیران توزیع شده و نزدیک به هزار و ۵۰۰ قلم نیز طی یک ماه اخیر توزیع می‌شود و برا تأمین اقلام بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان قدم بلندی برداشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =