• ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
  • کد خبر: 50189
  • readingTime: ۱ دقیقه
مصرف گاز

مدیر مرکز راهبری شرکت ملی گاز گفت: با توجه به برودت هوا پیش بینی می‌شود مقدار مصرف گاز در کشور به عدد ۶۵۰ میلیون مترمکعب، معادل ۷۵ درصد تولید گاز کشور برسد.

به گزارش ایراسین، سعید عقلی، مدیر مرکز راهبری شرکت ملی گاز، امروز در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر، در خصوص آخرین آمار میزان مصرف گاز در کشور گفت: مصرف گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده در روز گذشته به عدد ۵۴۶ میلیون مترمکعب رسید که از این عدد، ۳۸۲ میلیون مترمکعب در بخش خانگی، ۶۰ میلیون مترمکعب در بخش صنایع غیر عمده و ۴۸ میلیون مترمکعب در بخش‌های تجاری و عمومی مصرف شده است.

وی افزود: همچنین دربخش‌های کشاورزی و حمل نقل، مقدار مصرف گاز به ترتیب ۳۵ و ۲۱ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیر مرکز راهبری شرکت ملی گاز درباره پیش بینی‌ها برای میزان مصرف گاز در روزهای آینده گفت: با توجه به برودت هوا پیش بینی می‌شود مقدار مصرف گاز در کشور به عدد ۶۵۰ میلیون مترمکعب، معادل ۷۵ درصد تولید گاز کشور برسد.

عقلی در ادامه به پرمصرف‌ترین استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: استان آذربایجان غربی در اقلیم یک، استان کهکیلویه و بویراحمد در اقلیم دو و استان تهران در اقلیم سه، بالاترین سرانه مصرف در بخش‌های خانگی، تجاری و عمومی را داشتند.

مدیر مرکز راهبری شرکت ملی گاز در پایان ضمن تاکید به لزوم مدیریت مصرف برای تأمین گاز در تمام نقاط کشور گفت: همچنین تأمین برق پایدار در همه نقاط کشور نیز نیازمند مدیریت مصرف و صرفه‌جویی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =