• ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
  • کد خبر: 50105
  • readingTime: ۲ دقیقه
میلگرد

آخرین گزارش‌ها از بازار محصولات چینی نشان می‌دهد قیمت میلگرد در این کشور پس از اتمام تعطیلات چینی روند صعودی پیدا کرد. فعالان بازار مدعی‌اند تقاضا برای میلگرد با اتمام تعطیلات افزایش یافته و آمارها از افزایش دو درصدی تقاضا برای میلگرد طی هفته اخیر حکایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت میلگرد با اتمام تعطیلات سال نو چینی در این کشور افزایش یافت. پیش‌بینی‌ها از افزایش اختلاف قیمت بین کویل نورد گرم(HRC) و میلگرد در بازار داخلی چین با اتمام تعطیلات سال نو چینی یعنی از ۱۷ فوریه حکایت می‌کرد و علت این موضوع به رشد تقاضا در بازار داخلی و از سرگیری فعالیت فعالان این حوزه باز می‌گردد که این پیش‌بینی‌ها به حقیقت پیوست. بررسی قیمت‌ها در بازار داخلی چینی نشان می‌دهد اختلاف قیمت بین کویل نورد گرم و میلگرد در این کشور از دسامبر ۲۰۲۳ شروع و در سال میلادی جدید نیز ادامه پیدا کرد، برای نمونه قیمت کویل نورد گرم تا ۲۲ فوریه در چین ۳۴ یوان در هر تن معادل ۴.۷ دلار در هر تن افزایش یافت که این بها بالاتر از قیمت میلگرد در بازارهای داخلی این کشور است. درمقابل قیمت میلگرد در این ایام تعطیلات سال نو چینی روند کاهشی داشت که منجر به اختلاف چشمگیر قیمت کویل نورد گرم و میلگرد شد.

توقف روند ریزشی میلگرد با افزایش تقاضا در چین

افت تقاضا برای میلگرد در تعطیلات سال نو چینی

تقاضای برای میلگرد در ماه‌های اخیر ضعیف ارزیابی شده چراکه در فصول سرد سال مصرف فولاد ساختمانی به دلیل سرمای هوا در چین کاهش می‌یابد. علاوه بر این، اکثر معامله‌گران و فعالان حوزه ساختمانی فعالیت خود را در تعطیلات سال نو چینی متوقف کردند که این امر سبب کاهش تقاضا برای میلگرد در طولانی مدت شد. تاجایی که استفاده از میلگرد در چین طی یک هفته یعنی از ۹ تا ۱۶ فوریه تنها ۲۹۳۲۰۰ تن بود و این رقم پایین‌ترین حد تقاضا برای میلگرد طی چهار سال گذشته است. البته میزان مصرف میلگرد یک هفته بعد به ۶۸۶۷۰۰ تن در ۲۲ فوریه رسید.

توقف روند ریزشی میلگرد با افزایش تقاضا در چین

بدین ترتیب، ذخایر میلگرد در سراسر کشور چین از اواخر نوامبر سال ۲۰۲۳ به دنبال افت تقاضا افزایش یافت، به طوری که کل موجودی این محصول در میان معامله گران در ۳۵ شهر چین و ۱۳۷ کارخانه فولاد چینی برای ۱۳ هفته متوالی روند صعودی پیدا کرد و به بالاترین میزان در سال یعنی ۱۱.۸ میلیون تن تا تاریخ ۲۲ فوریه رسید.

توقف روند ریزشی میلگرد با افزایش تقاضا در چین

با این وجود تقاضا برای میلگرد با اتمام تعطیلات افزایش و وضعیت بازار بهبود یافت چراکه آمارها نشان می‌دهد از تاریخ ۲۰ فوریه یعنی درست با اتمام تعطیلات چینی تقاضا برای میلگرد حدود دو درصد بیشتر شده و به ۱۳ درصد رسیده است. مطابق نمودار زیر، استفاده از کویل نورد گرم در چین نیز طی یک روند صعودی به ۲.۶۶ میلیون تن افزایش یافت که نمایانگر رشد تقاضا برای این محصول فولادی در این دوره زمانی است. به اعتقاد تولیدکنندگان چینی انتظار می‌رود روند صعودی تقاضا و قیمت کویل نورد گرم و میلگرد در چین ادامه یابد زیرا هشت خودروساز چینی از جمله BYD و فعالان حوزه ساختمانی در اولین هفته پس از تعطیلات با رشد تقاضا برای محصولات خود و بازاری پررونق مواجه شدند که این امر سبب افزایش قیمت محصولات فولادی در چین خواهد شد.

توقف روند ریزشی میلگرد با افزایش تقاضا در چین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =