فرونشست زمین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وقوع فرونشست در خیابان ملک‌شهر اصفهان تکرار شد که به علت شرایط کم آبی و خشکی رودخانه زاینده رود روند فرونشست زمین و تأثیرات آن در تشدید وقوع حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب فرسوده طی چند سال اخیر افزایش یافته است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین در خصوص وقوع حادثه نشست خیابان ملک شهر ابتدای خیابان مطهری اظهار کرد: در اثر شکستگی خط لوله ۶۰۰ میلیمتری انتقال فاضلاب، این نشست اتفاق افتاده است که ناشی از فرسودگی و فرونشست زمین بوده است.

وی افزود: در این رابطه تیم‌های فنی شبکه فاضلاب و مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب و پلیس راهور در محل حاضر و با ایجاد محدودیت تردد در یک لاین خیابان برنامه‌ریزی لازم در اجرای عملیات حفاری و تعویض لوله اقدام کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه به علت شرایط کم آبی و خشکی رودخانه زاینده رود روند فرونشست زمین و تأثیرات آن در تشدید وقوع حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب فرسوده طی چند سال اخیر افزایش یافته است، گفت: با پایش انجام شده در شبکه فاضلاب شهر اصفهان ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌ها نیاز به بازسازی دارد.

وی ادامه داد: ۳۰ کیلومتر از شبکه‌ها در اولویت بازسازی قرار دارند که لازم است وزارت نیرو در جهت تخصیص اعتبار به استان برای بازسازی شبکه‌های فرسوده و نیز برای تغذیه آبخوان‌ها جهت پیشگیری از تشدید فرونشست زمین نسبت به تأمین حقابه‌های کشاورزی و زیست محیطی زاینده رود و تالاب گاوخونی اقدام و در جهت احیای زاینده رود و اجرای طرح‌های تأمین آب تسریع کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =