نادر بذرافشان

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: باتوجه به ثبات نسبی قیمت طلا و سکه طی یک ماه اخیر، احتمال کاهش قیمت‌ها در ادامه سال ضعیف است. درمقابل انتظار افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی به دنبال نوسانات انس طلا، بازار داخلی ارز و تشدید تقاضا وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت طلا و سکه در اولین روز اسفند ۱۴۰۲ بر مدار دلار چرخید و کاهشی شد. در مقابل روند افزایش انس طلا اثری بر قیمت‌ها در بازار داخلی نداشت. روز گذشته چشم معامله‌گران در بازار طلا به قیمت دلار خیره بود و در پی ریزش نرخ دلار در بازار غیررسمی، بهای سکه تمام طی یک افت به نسبت سنگین به کانال پایین‌تری برگشت ولی قطعات طلا میزبان نزول قیمت محدودی داشتند. بررسی‌ها نشان می‌دهد روز سه شنبه اول اسفند ماه ۱۴۰۲ سکه تمام با کاهش حدود ۲۴۰ هزار تومانی به کانال ۳۲ میلیون تومان بازگشت و با قیمت ۳۲ میلیون و ۸۴۱ هزار تومان در بازار عرضه شد. قیمت نیم سکه ۱۵۰ هزار تومان کاهش داشت تا این قطعه با قیمت ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شود. ربع سکه مانند نیم سکه افت ۱۵۰ هزار تومانی تجربه کرد و در ایستگاه ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار گرفت. سکه گرمی با کاهش حدود ۵۰ هزار تومانی کانال ۶ میلیونی را از دست داد و با قیمت پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومانی در بازار عرضه شد.

قیمت طلا در شروع معاملات اولین روز اسفند ماه آرایش نزولی به خود گرفت و در لحظه نگارش این گزارش هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت بیش از ۱۰۰ هزار تومانی، با رقم ۱۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان در بازار عرضه شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش حدود ۲۷ هزار تومانی روی ایستگاه دو میلیون و ۷۹۶ هزار تومان قرار گرفت و به کانال دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بازگشت. طلای دست دوم نیز با بهای دو میلیون و ۷۶۰ هزار تومان معامله شد و انس طلا حوالی رقم ۲۰۳۰ دلار ایستاد.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار در یک ماه پایانی سال به خبرنگار ایراسین می‌گوید: با توجه به ثبات نسبی قیمت طلا و سکه طی یک ماه اخیر، احتمال کاهش قیمت‌ها در ادامه سال ضعیف است. در مقابل انتظار افزایش قیمت‌ها به دنبال نوسانات انس طلا، بازار داخلی ارز و تشدید تقاضا وجود دارد. درمجموع باید دید انس طلا، دلار و تقاضا در زمان‌های مختلف به چه سمت و سویی حرکت می‌کنند ولی به نظر بنده احتمال کاهش قیمت‌ها در بازار داخلی کم است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه با اشاره به رکود بازار در روزهای پایانی سال بیان می‌دارد: متأسفانه شرایط رکودی و کاهش تقاضا از ابتدای سال تا به امروز در بازار طلا پابرجا بوده و صنف ما تنها طی دو تا سه روز به مناسبت ولادت حضرت فاطمه میزبان رونق نسبی بود.

در انتها بذرافشان توضیح می‌دهد: با توجه به فرا رسیدن روزهای پایانی سال انتظار رونق بازار و بهبود شرایط وجود دارد. از طرفی ما به ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم که هر ساله قبل از شروع این ماه بازار رونق پیدا می‌کند. ولی به اعتقاد بنده شرایط اقتصادی جامعه به نحوی است که بازار طلا را نه در ماه پایانی سال و نه پیش از ماه رمضان تحت تأثیر قرار نمی‌دهد و همچنان باید شاهد رکود بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =