پیشوایی رئیس سازمان ملی بهره‌وری

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: در دو سال گذشته که دوران مطلوب رشد بوده حدود ۳.۷ درصد متوسط رشد اقتصادی داشتیم که محرک اصلی آن نفوذ فناوری و نوآوری است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، میرسامان پیشوایی رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در اختتامیه نوزدهمین همایش جایزه تعالی سازمانی اظهار کرد: ایجاد ارزش افزوده و رشد اقتصادی پایدار داشته باشیم و طبق تجربه این امر مستلزم رشد بهره‌وری است.

وی ادامه داد: در واقع بهره‌وری نماینده رشد کیفیت اقتصادی است و رشد نیروی کار و اشتغال، سرمایه‌گذاری نماینده کیفیت کار است و حتی اگر منابع زیادی هم در اختیار داشته باشید اما کیفیت کار مشخص نباشد بهره‌برداری مطلوب نخواهید داشت.

پیشوایی نوآوری و نفوذ فناوری را یکی از پایه‌های رشد اقتصادی پایدار عنوان کرد و گفت: نظام تدبیر و نوآوری ریشه بهره‌وری است که باید این دو بال یا یکدیگر حرکت کنند تا به این رشد دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران خاطر نشان کرد: درصد بهره‌وری ۵۰ ساله که به نوعی بلندمدت به شمار می‌آید حدود یک درصد است در حالی که کشورهای شرق آسیا رشد ۸ درصدی دارند.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته که دوران مطلوب رشد بوده حدود ۳.۷ درصد متوسط رشد داشته‌ایم، گفت: از محل بهره‌وری رشدی حدود ۷۵ درصد رخ داده که البته زمانیکه ۱۰ سال ما این رشد را تجربه کنیم می‌توانیم خوشبین بود و یکی از محرک‌های آن نفوذ نوآوری است.

پیشوایی ادامه داد: در گزارش شاخص نوآوری جهانی آمده است که در ایران تنها یک شرکت به عنوان لوکوموتیو کسب و کار در نوآوری را با رتبه ۶۳ دارد و این در حالی است که در کشور بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ادبیات حوزه مدیریت با مفهوم متفاوتی در حوزه کسب و کار روبرو هستیم، تصریح کرد: به عبارتی کسب و کاری که بخواهد در بلند مدت موفق باشد باید در بهره‌وری عملکرد مثبتی داشته باشد و یک مدیر باید در سبد اقدامات خود دسته بندی بلند مدت و کوتاه مدت را تعریف کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =