رییس اتاق بازرگانی ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران خطاب به وزیر صمت گفت: مداخله در امور بنگاه‌ها و خصوصاً قیمت گذاری را ممنوع اعلام کنید چراکه قیمت گذاری یعنی خواندن فاتحه اقتصاد و جایگزین کردن آن با رانت است.

به گزارش ایراسین و به نقل از اقتصاد آنلاین، حسن زاده، رئیس اتاق ایران در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که با حضور وزیر صمت در حال برگزاری است، گفت: آقای وزیر شما میدانید مدیریت یک بنگاه اقتصادی چقدر پیچیده است. از شما می‌خواهیم مدافع تصمیماتی باشید که برقرارکننده ثبات بوده و موجب سالم سازی محیط کسب و کار می‌شود.

وی افزود: مداخله در امور بنگاه‌ها و خصوصاً قیمت گذاری را ممنوع اعلام کنید. قیمت گذاری یعنی خواندن فاتحه اقتصاد و جایگزین کردن آن با رانت است.

حسن زاده گفت: بخش خصوصی ما قادر است کشور را به چیزی که مطلوب برنامه توسعه است، برساند. ما به مردم تضمین می‌دهیم اگر دولت صرفاً به عنوان سیاست گذار فعالیت کند، هم ثبات اقتصادی فراهم می‌شود و هم دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی ممکن خواهد شد.

وی افزود: نتایج پایش‌های فصلی محیط کسب و کار نشان می‌دهد که محیط کسب و کار کشور به رغم تلاش‌های دولت و مجلس وضعیت مساعدی ندارد. در واقع، نتایج پایش قانون محیط کسب و کار مبین آن است که سال ۱۴۰۱ رقم شاخص کل اجرای احکام ۵۳ گانه قانون نزدیک ۶۰ درصد بوده که نسبت به ۱۴۰۰ رقمی کاهشی است.

حسن زاده گفت: مساله مهمی که امروز تهدیدی برای واحدهای کوچک و متوسط است، بحث تأمین مالی برای این شرکت هاست. باوجود تنگناهای این واحدهای تولیدی، سیاست‌های پولی که اکنون در کشور دنبال می‌شود می‌تواند موجب تشدید مشکل در سال جاری و سال آینده شود.

وی افزود: منابع بانکی از چرخه تولید خارج و صرف نیازهای دولت می‌شود. مساله دیگری که تهدیدی برای ماست، اوراق سپرده با نرخ ۳۰ درصدی با هدف تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است.

حسن زاده ادامه داد: نرخ سود ۳۰ درصد هزینه اخذ تسهیلات از شبکه بانکی برای تولید را افزایش می‌دهد.این مساله در کنار نوسانات ارزی اخیر بسیار خطرناک بوده و بیم آن است که این اقدامات همچنان ادامه داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =