صادرات فولاد

مدیر صادرات شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه همواره درصدد صادرات محصولات خود در راستای ارزآوری و توسعه اقتصادی کشور بوده است.

به گزارش ایراسین، علیرضا منصوری با اشاره به نقش صادرات در توسعه اقتصادی کشورها اظهار کرد: نگاه مدیریت ارشد فولاد مبارکه به صادرات یک نگاه کلان به‌منظور ارزش‌آفرینی در اقتصاد کلان کشور است و به همین منظور هرساله پس از برنامه‌ریزی برای تأمین نیازهای بازار داخلی کشور و پوشش کامل بازار داخلی اقدام به برنامه‌ریزی برای فروش تناژ مشخصی در بازارهای صادراتی می‌کند.

وی افزود: صادرات فولاد مبارکه با هدف ارزآوری در جهت نیازهای جاری ارزی شرکت و همچنین تأمین بخشی از این ارز برای طرح‌های توسعه در دست اقدام است. در سال جاری نیز این هدف‌گذاری انجام پذیرفته و اقدامات لازم طبق برنامه از پیش تعیین‌شده برای رسیدن به اهداف صادراتی و تحقق ارزآوری صورت گرفته و تا انتهای سال جاری نیز همچنان تداوم می‌یابد تا شاهد افزایش تناژ صادراتی شرکت نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

مدیر صادرات شرکت فولاد مبارکه ضمن اشاره به اینکه فولاد مبارکه در دی‌ماه سال جاری موفق به ثبت بیشترین میزان صادرات از نظر ارزش در بین شرکت‌های بازار سرمایه شده گفت: در ماه مزبور شرکت فولاد مبارکه ۱۵۴ هزار تن انواع محصولات فولادی به ارزش حدود ۷۵ میلیون دلار را به بازارهای مختلف ازجمله بازار کشورهای جنوب شرق آسیا، اروپا و خاورمیانه صادر کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد روند افزایش صادرات در ماه‌اسفند نیز تداوم یابد تا در پایان سال جاری شاهد موفقیتی بزرگ در زمینه صادرات محصولات شرکت به بازارهای جهانی باشیم.

گفتنی است شرکت‌های بازار سرمایه در دی ماه ۱۴۰۲ موفق به صادرات ۳۶,۴۵۵.۵ میلیارد تومانی محصولات خود شدند که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافت و شرکت فولاد مبارکه با ثبت ۲,۹۱۵ میلیارد تومان بیشترین میزان صادرات را در بین شرکت‌ها داشت.

شرکت‌های ذیل پس از فولاد مبارکه بیشترین میزان صادرات را در دی‌ماه ثبت کردند: پتروشیمی نوری ۲۶۶۹ میلیارد تومان؛ پتروشیمی پارس ۲۱۰۸ میلیارد تومان؛ ذوب آهن اصفهان ۲۰۵۳ میلیارد تومان؛ پتروشیمی مارون ۱۸۵۲ میلیارد تومان؛ پتروشیمی زاگرس ۱۴۸۳ میلیارد تومان؛ پتروشیمی آریاساسول ۱۴۴۶ میلیارد تومان؛ نفت سپاهان ۱۲۷۶ میلیارد تومان؛ پتروشیمی خارک ۱۲۱۵ میلیارد تومان؛ پتروشیمی پردیس ۱۲۰۶ میلیارد تومان؛ پتروشیمی امیرکبیر ۱۰۳۰ میلیارد تومان؛ پتروشیمی شیراز ۱۰۰۰ میلیارد تومان؛ آلومینیوم ایران ۹۹۶ میلیارد تومان؛ پتروشیمی شازند ۹۱۰ میلیارد تومان.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =