ورق گرم

هفته آخر بهمن‌ماه ۵۹ هزار و ۸۸۰ تن انواع ورق فولادی در بورس کالا عرضه شد و حدود ۷۵ درصد از آن مورد معامله قرار گرفت. سنگین‌ترین عرضه هفته نیز توسط فولاد مبارکه انجام شد. حجم عرضه‌ها در این هفته نسبت به هفته گذشته کمتر بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفته آخر بهمن‌ماه ۵۹ هزار و ۸۸۰ تن انواع ورق فولادی در بورس کالا عرضه شد. این مقدار نسبت به هفته گذشته کاهش چشم‌گیری داشت. فعالان بازار یکی از دلایل کاهش عرضه ورق‌های فولادی در هفته پایانی بهمن‌ماه را تعطیلی روز یک‌شنبه عنوان می‌کنند. این تعطیلی معاملات روز شنبه را نیز تحت تأثیر قرار داد. برای ورق‌های فولادی عرضه شده در این هفته ۵۱ هزار و ۲۱۰ تن تقاضا وجود داشت و در نهایت ۴۴ هزار و ۶۳۰ تن ورق مورد معامله قرار گرفت. با این حساب هفته پایانی بهمن‌ماه حدود ۷۵ درصد از ورق‌های فولادی معامله شدند. ریز معاملات این هفته به قرار نمودار زیر است:

عرضه محدود ورق‌های فولادی در هفته  پایانی بهمن

بیش از ۵۰ درصد از عرضه ورق‌های فولادی این هفته متعلق به شرکت فولاد مبارکه بود. این شرکت ۳۰ هزار و ۳۰ تن ورق گرم خودرو در بورس کالا عرضه کرد برای این عرضه بیش از ۳۳ هزار تن تقاضا وجود داشت و در نهایت تمام میزان عرضه با قیمت کیلویی ۳۱ هزار و ۳۷ تومان معامله شد. بدون در نظر گرفتن ورق گرم فولاد مبارکه مجموع عرضه‌های ورق گرم در این هفته کمتر از ۳۰ هزار تن بود و معاملات انجام شده نیز حدود ۴۹ درصد از حجم عرضه بود. در نتیجه عرضه این هفته فولاد مبارکه وزن سنگینی در معاملات ورق‌های فولادی داشت. ضمن اینکه ورق گرم خودرو فولاد مبارکه پس از ورق گرم فولاد اکسین خوزستان ارزان‌ترین قیمت ورق در هفته را به ثبت رساندند.

ورق خودروی چهارمحال بختیاری پس از فولاد مبارکه سنگین‌ترین عرضه هفته را انجام داد. این شرکت ۶ هزار و ۵۵۰ تن ورق گالوانیزه خودرو در بورس کالا عرضه کرد و تمام این مقدار با قیمت کیلویی ۴۰ هزار و ۸۴۳ تومان مورد معامله قرار گرفت. ورق خودروی چهار محال بختیاری هزار و ۵۰۰ تن ورق گالوانیزه G نیز عرضه کرد. تمام آن با قیمت کیلویی ۴۲ هزار و ۷۳۱ تومان معامله شد.

عرضه ۶ هزار تنی ورق سرد B توسط فولاد غرب آسیا و سپس عرضه ۴ هزار و ۷۰۰ تنی ورق گرم فولاد اکسین خوزستان در روز پایانی هفته از جمله سنگین‌ترین عرضه‌های هفته در بورس کالا بودند و تقاضا برای بخشی از عرضه‌ها نیز پایین بود. برای مثال برای ۳ هزار تن عرضه ورق گالوانیزه G توسط صنایع هفت الماس تنها ۱۰۰ تن تقاضا وجود داشت و تمام این مقدار نیز با قیمت کیلویی ۳۹ هزار و ۶۶۲ تومان معامله شد. بیشترین تعداد عرضه‌ها در این هفته نیز ورق گالوانیزه G بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =