تفاهم نامه

تفاهم‌نامه سه جانبه راه‌اندازی آزمایشگاه صنعت ۴ با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی دانشگاه صنعتی اصفهان، مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه و مدیرعامل شرکت ایریسا امضا شد.

به گزارش ایراسین، طی مراسمی که با حضور صفوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی، یحیی پالیزدار مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه و اکبر گل‌بو مدیرعامل شرکت ایریسا برگزار شد، تفاهم‌نامه سه‌جانبه راه‌اندازی آزمایشگاه صنعت ۴ در دانشگاه صنعتی اصفهان به امضا طرفین رسید و مقرر گردید این آزمایشگاه تا پایان تابستان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

صنعت ۴، بخش عظیمی از کنترل و اتوماسیون، مدیریت و تحلیل داده‌های پلنت‌های صنعتی مبتنی بر الگوریتم‌های تحلیل داده، هوش مصنوعی، پردازش‌های ابری و استفاده از شبکه اینترنت اشیا صنعتی (IOT) است.

با اتصال حسگرها و عملگرهای متعدد به شبکه اینترنت اشیا صنعتی، حجم عظیمی از داده‌ی متنوع شامل داده‌های حسگرهای متصل به پلنت‌های صنعتی، تصاویر، صوت و ویدئو تولید می‌شود که نیازمند پردازش هستند. پردازش این داده نیاز به زیرساخت‌های پردازشی متنوعی شامل پردازش موازی، پایگاه‌داده و پردازش‌های ابری توزیع شده دارد که در بستر یک شبکه اینترنت اشیا صنعتی پیاده‌سازی شده است.

ایجاد آزمایشگاه صنعت ۴ می‌تواند به ایجاد بستری برای آموزش و پژوهش در موضوعات مرتبط با تحلیل داده‌های کلان با محوریت صنعت ۴.۰ و موضوعات مرتبط کمک نموده و به متخصصان صنعت و دانشجویان با تکنولوژی روز دنیا در حوزه تحلیل داده، الگوریتم، هوش مصنوعی و پیاده‌سازی ساختارهای پردازشی موازی کمک نماید. ایجاد این بستر همچنین امکان پیاده‌سازی الگوریتم‌های بکار گرفته شده در پروژه‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی تقاضامحور از طرف صنعت را نیز فراهم می‌سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =