کلهر

معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت:: وجود دانش پدافند سایبری صنعتی به‌شدت برای صنایع کشور ضروری است.

به گزارش ایراسین، رضا کلهر، معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور، ضمن حضور در فولاد مبارکه، در حاشیه جلسه با برخی از مدیران این شرکت و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید موحدیان فولاد مبارکه گفت: وجود دانش پدافند سایبری صنعتی به‌شدت برای صنایع کشور ضروری است.

وی گفت: امروز توفیق شد که در مجموعه معظم فولاد مبارکه حاضر شویم تا ضمن عرض خداقوت به همه مدیران و کارشناسان آموزش این مجموعه، موضوع مهمِ گسترش دانش پدافند غیرعامل از منظر مأموریت‌های صنعتی کشور را مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار دهیم.

کلهر افزود: در کشور ما دانشی با عنوان پدافند سایبری صنعتی وجود ندارد و خلأ آن احساس می‌شود، به‌ویژه در مجموعه‌هایی مانند فولاد مبارکه که تجهیزات و ماشین‌آلات آن در فضای سایبر عمل می‌کند.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که یک ماه پیش در دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور رئیس دانشگاه در این زمینه داشتیم، ایجاد برخی از زیرساخت‌ها در صنعت فولاد ازجمله پرورش نیروی انسانی متخصص در حوزه سایبر و استخدام آن‌ها گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد؛ به‌نحوی‌که تا مقطع کارشناسی ارشد، در رشته‌های سایبری صنعت، پرورش نیروی انسانی برای صنایعی مانند فولاد مبارکه و مانند آن انجام گیرد تا با حضور این متخصصان، خلأ موجود به بهترین نحو پوشش داده شود.

معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه بخش اعظمی از تهدیدهای دشمنان زیرساخت‌های صنعتی کشور را نشانه رفته است گفت: گسترش دانش و علم و فناوری در این حوزه قاعدتاً شرایطی فراهم می‌کند که بتوانیم با این تهدیدها مقابله کنیم. به‌طورکلی کنترل این تهدیدها باید مبتنی بر علم و دانش روز باشد؛ بنابراین باید در این مسیر کادرسازی و دانش‌افزایی کنیم.

در زمینه انتخابات نیز بین مدیران و کارکنان فولاد مبارکه همگرایی وجود دارد

وی خاطرنشان کرد: همچنین امروز در این جلسه در مورد اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفندماه قابل برگزار می‌شود گفت‌وگو تبادل‌نظر شد که خوشبختانه در این زمینه نیز بین مدیران و کارکنان فولاد مبارکه همگرایی وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =