محصولات فولادی

موسسه پلنر در گزارشی قیمت نفت سنگین ایران را ۷۵.۴۴ دلار برای هر بشکه اعلام کرد. براساس ادعای این موسسه قیمت شمش فولاد، اسلب و میلگرد صادراتی ایران نیز به ترتیب به ۵۱۰، ۵۰۵ و ۴۶۵ دلار به ازای هر تن رسیده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مؤسسه پلنر جدیدترین لیست قیمت کامودیتی‌ها در منطقه به خصوص محصولات صادراتی ایران را منتشر کرد. بر اساس این گزارش قیمت اغلب محصولات صادراتی ایران در حوزه فولاد و انرژی با افزایش قیمت نسبت به ماه ژانویه همراه بود.

روند صعودی قیمت‌ها در بازار فولاد صادراتی ایران

گزارش مؤسسه پلنر نشان می‌دهد در بخش انرژی قیمت نفت سنگین ایران با افزایش ۵ سنتی به ۷۵.۴۴ دلار در هر بشکه رسید. در طول هفته گذشته قیمت نفت بسیاری از کشورهای جهان صعودی بود و نفت برنت تا نزدیک محدوده ۸۲ دلار نیز افزایش پیدا کرد. در بخش محصولات صادراتی فولاد ایران، پلنر شمش فولاد را ۵۱۰ دلار اعلام کرد. بیگ‌مینت نیز روز گذشته در گزارشی نوشت فولادسازان ایرانی موفق به فروش شمش فولاد صادراتی با قیمت هر تن ۵۱۰ دلار شده‌اند. این قیمت نسبت به هفته آخر ماه ژانویه ۱۰ دلار به ازای هر تن افزایش یافته است. این مؤسسه قیمت شمش فولاد صادراتی دریای سیاه را ۵۲۴ دلار به ازای هر تن اعلام کرد. هفته گذشته متال اکسپرت در گزارشی به نقل از فعالان بازار فولاد دریای سیاه نوشت، فولادسازان روس به دنبال فروش شمش با قیمتی بالاتر از ۵۳۰ دلار به ازای هر تن هستند. در صورت انجام چنین معامله‌ای امکان رشد قیمت شمش فولاد صادراتی ایران نیز وجود دارد.

پلنر مدعی شد قیمت اسلب صادراتی ایران نیز به ۵۰۵ دلار به ازای هر تن رسید در حالی که اسلب دریای سیاه ۵۲۰ دلار به ازای هر تن معامله شده است. مؤسسات مختلفی در طول روزهای گذشته از افزایش قیمت اسلب صادراتی ایران سخن گفته‌اند. ضمن اینکه برآوردها از افزایش قیمت میلگرد صادراتی ایران خبر می‌دهد. پلنر نیز با تأیید این ادعا قیمت میلگرد صادراتی ایران را ۴۶۵ دلار به ازای هر تن اعلام کرد.

رکود در بازار داخلی و کاهش تقاضا برای میلگرد در بازارهای صادراتی ایران به خصوص پس از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه منجر به ریزش شدید قیمت میلگرد ایران شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد قیمت میلگرد صادراتی ایران تا ۴۳۵ دلار به ازای هر تن کاهش پیدا کرد و اکنون در محدوده ۴۶۵ دلار معامله می‌شود. با وجود این رشد اکنون میلگرد صادراتی ایران به پایین‌ترین قیمت در بازار جهانی میلگرد را دارد. براساس گزارش پلنر قیمت هر تن میلگرد فوب ترکیه به ۶۱۲ دلار رسیده است. در بورس فلزات لندن و بازار آتی بندر شانگهای نیز میلگرد به مراتب قیمتی بالاتر از میلگرد صادراتی ایران دارد. فعالان بازار معتقدند تا زمان کاهش تنش‌ها در خاورمیانه نباید انتظار افزایش خاصی در بازار میلگرد را داشت.، ضمن اینکه در نیمه اول سال آینده صورت سنتی قیمت میلگرد افزایشی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =