• ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
  • کد خبر: 49144
  • readingTime: ۱ دقیقه
دلار

قیمت دلار در هفته دوم بهمن، هر دو روند صعودی و نزولی را داشت؛ اما در نهایت با افزایش قیمت و رشد بازدهی ۵.۴۲ درصدی بعد از طلا قرار گرفت. سیاست‌گذار ادعا دارد که بازار ارز تحت کنترل است و روند رشد قیمت‌ها مقطعی است؛ اما معامله‌گران باوردارند که بازار تحت تأثیر سیگنال‌های مثبت نیست و در حال کانال‌سازی است.

به گزارش ایراسین و به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بیشتر روزهای هفته اخیر روند افزایش داشت و در نهایت با رشد بازدهی به کار خود پایان داد. معامله‌گران به رشد قیمت درهم استدلال می‌کنند و معتقدند دلار در حال کانال‌سازی است.

بسیاری از فعالان بازار معتقدند که بازار ارز فعلاً تحت تأثیر هیچ خبری نیست و روال معمول خود را طی می‌کند. هر چند حرفه‌ای‌های بازار انتظار ندارند که روند رشد قیمت دلار دائمی باشد و اسکناس آمریکایی در هفته سوم بهمن رکورد قیمتی جدیدی را ثبت کند. از نظر آنها این افت و خیز و نوسانات قیمت در بازار ارز با مفروضات فعلی اقتصادی کشور، روند طبیعی دلار است.

افزایش تقاضا برای دلار عادی است

کارشناسان اقتصادی تاکید می‌کنند که تا پیش از شکل‌گیری روند صعودی دلار نرخ ارز با ارزش واقعی پول کشور تطابق نداشت. آنها با تکیه به رشد نرخ تورم از ابتدای سال می‌گویند، چطور نرخ ارز از اول سال فقط دو درصد رشد داشته است، بنابراین افزایش خریدار برای خرید ارز در روزهای اخیر طبیعی است.

تحلیلگران بازارهای مالی در خصوص پیش‌بینی قیمت دلار می‌گویند دولت تنها بازیگر بازار ارز در کشور است و آینده این بازار قابل پیش‌بینی نیست؛ اما با خبردرمانی بازار ارز کنترل نمی‌شود. با وجود اینکه روند قیمت دلار به سقف قیمتی سال گذشته نزدیک شده است؛ اما فعالان بازار ارز همچنان معتقدند با توجه به افزایش نرخ تورم در کشور، قیمت دلار هنوز به ارزش ذاتی و واقعی خود نرسیده است.

تتر کاهشی شد

در آخرین معامله هفته دوم بهمن، قیمت درهم که در کانال ۱۶ هزار تومانی قرار داشت، به کانال ۱۵ هزار تومانی برگشت. اسکناس درهم امروز با قیمت ۱۵ هزار و ۹۴۰ تومان معامله شد. علاوه بر آن قیمت تتر کاهشی است و روی رقم ۵۷ هزار و ۶۰۰ تومانی قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =