بازار طلا

قیمت طلا و سکه در هفته اخیر با رشد قیمت دلار همراه شد و بازدهی مثبت داشت. هر چند دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز ایران به‌عنوان سد صعود بازار طلا عمل کرد اما بیشتر قطعات سکه طی هفته اخیر رشدهای قیمتی قابل توجهی داشتند.

به گزارش ایراسین و به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در هفته اخیر با بازدهی مثبت بسته شد. در مدت یاد شده نوسانات قیمت طلای جهانی افزایش‌های محدودی داشت اما قیمت دلار در هفته نخست بهمن رشد قیمت هزار و ۶۵۰ دلاری داشت و روند قیمت در بازار طلا با رشد قیمت دلار همراه شد. با این وجود بسیاری از معامله‌گران برگزاری دومین حراج شمش طلا در روز چهارشنبه ۴ دی را مانع جهش قابل توجه قیمت طلا و سکه عنوان می‌کنند.

گفتنی است سومین حراج حضوری شمش طلا استاندارد در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در تاریخ چهارم بهمن ۱۴۰۲ برگزاری شد. در همین راستا مقرر شده سومین جلسه حراج شمش طلای استاندارد در روز یکشنبه مورخ ۸ بهمن ۱۴۰۲، انجام شود. فعالان بازار طلا معتقدند برگزاری این حراج‌ها مانع رشد شارپی قیمت در بازار طلا و سکه در هفته آتی خواهد شد.

در لحظه نگارش این گزارش طلای جهانی با افزایش سه دلاری با قیمت ۲۰۲۰ دلاری در حال معامله است.

مثقال در آستانه کانال ۱۲ میلیونی

در آخرین معامله هفته اخیر قیمت سکه امامی با رقم ۳۲ میلیون و ۸۹۲ هزار تومان معامله شد. سکه بهار افزایش ۹۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۹ میلیون و ۸۱۰ هزار تومانی معامله شد.

در آخرین معامله هفته نخست بهمن قیمت نیم‌سکه با رقم ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه گرمی با رقم ۶ میلیون تومان معامله شد.

قیمت طلا همراه با قیمت سکه افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رقم ۱۱ میلیون ۹۲۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رقم دو میلیون و ۷۵۲ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۷۱۶ هزار تومان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =