بازدید از شرکت فولاد هرمزگان

معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان از پیشرفت ۲۸ درصدی پروژه واحد مگامدول تولید آهن اسفنجی شرکت سیمین هرمز از زیرمجموعه‌های شرکت فولاد هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، علیرضا کاظمی، معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از کارخانه فولاد هرمزگان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایراسین در خصوص آخرین وضعیت پروژه مگامدول تولید آهن اسفنجی اظهار کرد: شرکت ستاره سیمین هرمز یکی از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد هرمزگان است که ۵۱ درصد از سهام این شرکت به فولاد هرمزگان تعلق دارد.

وی افزود: در حال حاضر واحد مگامدول تولید آهن اسفنجی با ظرفیت یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن در این مجموعه در دستورکار است که تاکنون ۲۸ درصد رشد فیزیکی داشته است.

معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان با بیان اینکه در برنامه‌ریزی این شرکت یک واحد احیا دیده شده که توانایی تولید آهن اسفنجی سرد و گرم و بریکت را داشته باشد و تا زمانی که طرح‌های فولادسازی به نتیجه برسد، بریکت گرم را به فروش برساند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایراسین در خصوص اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه ادامه داد: سرمایه گذاری اولیه این پروژه حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون یورو است که در زمینی به مساحت ۲۷۰ هکتار در دست اجرا است.

کاظمی با بیان اینکه مجوزهای گازی برای پروژه‌ها در گذشته دریافت شده است و این پروژه نیز دارای مجوز است، تصریح کرد: گروه فولاد مبارکه برای طرح‌های در دستور کار خود به صورت اتوماتیک همه زیرساخت‌های مورد نیاز را در نظر داشته که بتوانند ماهیت اجرایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای طرح‌های در دستور کار فولاد هرمزگان نیاز به زمین بیشتر نداریم، تصریح کرد: همچنین باید توجه داشت که تکنولوژی واحدهای احیایی شرکت سیمین هرمز بومی و به نام «پِرد» است و برخی از تجهیزات تولید خارج هستند اما مهندسی و دانش این تکنولوژی داخلی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =