سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر

محمود کمانی، معاون وزیر و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق گفت: انرژی‌های تجدیدپذیر افقی روشن برای صنایع است و باید از دو بعد توسعه و بهره‌وری به آن توجه کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آئین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق تهران و نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران با حضور علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، محمود کمانی، رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و جمعی از مسئولین برگزار شد.

پیش از شروع رسمی این نمایشگاه علی اکبر کاظمی، مشاور وزیر و مدیر روابط عمومی وزارت نیرو و رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه صنعت آب با تشکر ویژه از صنایع حاضر در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدید پذیر در آئین افتتاحیه بیان داشت: با توجه به مشکلات موجود و محدودیت‌ها در حوزه انرژی، صاحبان صنایع پرشورتر از همیشه از این نمایشگاه استقبال کرده‌اند و نمایشگاه امسال با در نظر گرفتن گام بلند صنایع در توسعه انرژی‌های تجدید پذیر، گسترش مناسبی پیدا کرده است. امیدواریم طی سال‌های آتی اقدامات بهتر و بزرگ‌تری در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر به عنوان محور توسعه کشور در حوزه انرژی صورت گیرد.

در ادامه آئین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه‌های انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق، محمود کمانی، معاون وزیر و رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) گفت: یک روند رو به رشد در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر در حوزه بهره‌وری انرژی در کشور صورت گرفته است که نتیجه تلاش‌های همگانی و سیاست‌گذاری‌ها مطلوب حاکمیت در حوزه‌های مختلف و سیاست‌گذاری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به حساب می‌آید. این قبیل سیاست‌گذاری‌ها در کشور ما یک دستاورد همگانی محسوب می‌شود چراکه انرژی‌های تجدید پذیر افقی روشن برای صنایع است و باید از دو بعد توسعه و بهره‌وری به آن توجه کرد.

کمانی به دستورالعمل جدید ادارات در سال آینده پرداخت و گفت: بخش اداری کشور از ابتدای سال آینده ملزم به تأمین ۲۰ درصد برق خود از انرژی‌های تجدید پذیر خواهد بود که مصوبه این موضوع اخذ شده و به‌زودی ابلاغ می‌شود. همچنین در آینده نزدیک ابلاغیه صادرات برق تولیدی از انرژی‌های تجدید پذیر از سوی وزیر نیرو صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: به لطف خداوند متعال در سال‌های گذشته صنایع به موفقیت‌های چشمگیری در حوزه بهره‌وری و مصرف بهتر انرژی دست یافته‌اند؛ ازجمله این دستاوردها باید به ارتقای گرید کولرهای آبی اشاره کرد که نتیجه آن صرفه‌جویی بیش از ۳۰۰ مگاواتی در مصرف انرژی است. مشابه این اتفاق در حوزه روشنایی نیز رخ داد و تمامی تولیدکنندگان موظف شده‌اند محصولاتی با رده‌کم‌تر از A تولید نکنند و این شیوه کاهش مصرف انرژی در حوزه تولیدات خانگی از قبیل یخچال و ماشین لباس‌شویی نیز مورد استفاده قرار گرفته است. درمجموع ظرفیت‌های زیادی در حوزه کاهش مصرف انرژی در سال‌های اخیر به نتیجه رسیده است.

در انتها معاون وزیر و رئیس ساتبا از ایجاد بیش از دو هزار نیروگاه خورشیدی در سطح کشور خبر داد که طی نشست و اقدامات مختلف منابع مالی این اقدامات تأمین شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =