• ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
  • کد خبر: 48644
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلا

قیمت طلا و سکه در دومین روز هفته همانند روز شنبه در روند متوازنی قرار نداشت. رشد ۱۰۰ تومانی دلار، قیمت سکه را در تمام قطعات افزایش داد، اما قیمت طلا نوسان محدود کاهشی داشت. برخی فعالان بازار با تکیه بر عرضه شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران معتقدند روند قیمت در بازار فلز زرد تعدیل خواهد شد.

به گزارش ایراسین و به نقل از ایلنا، قیمت طلا و سکه در شروع اولین روز بهمن در روند نامتوازنی قرار داشت. طلا کاهش محدودی را تجربه کرد اما قیمت سکه با افزایش‌های ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومانی همراه بود. رشد ۱۰۰ تومانی قیمت دلار در دومین روز هفته، قیمت تمام قطعات سکه را صعودی کرد. همچنین حباب سکه افزایش پرشتاب‌تری نسبت به قیمت قطعات دارد.

گفتنی است بازارهای جهانی در تعطیلات پایانی هفته قرار دارند و قیمت انس جهانی طلا روی رقم ۲۰۲۹ دلاری ثابت است.

با وجود اینکه معامله‌گران بازار فلز زرد عرضه شمش طلا در بانک مرکزی را دلیل اصلی افت حباب سکه در هفته گذشته به دلیل کاهش تقاضا در بازار عنوان می‌کنند، اما قیمت حباب تمام قطعات سکه از روز شنبه افزایشی است و در حال جبران کاهش قیمت در هفته گذشته است.

پرچمداری سکه بهار در رشد قیمت

قیمت سکه در دومین روز هفته در تمام قطعات افزایش داشت. سکه امامی افزایش ۲۰۰ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۳۱ میلیون و ۷۵۱ هزار تومانی ایستاد. سکه بهار ۳۰۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۲۸ میلیون و ۸۰۵ هزار تومان معامله شد.

نیم‌سکه با افزایش ۱۵۰ هزار تومانی با قیمت ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد و ربع سکه با ۱۰۰ هزار تومان رشد روی قیمت ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی ایستاد. سکه گرمی ۱۰ هزار تومان گران شد و با رقم ۶ میلیون و ۱۰ هزار تومانی معامله شد.

صعود حباب سکه به کانال بالاتر

قیمت طلا در نخستین روز بهمن کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۱۰ هزار تومانی با رقم ۱۱ میلیون ۷۹۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نزدیک به پنج هزار تومان کاهش قیمت داشت و به رقم دو میلیون و ۷۲۲ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۶۸۶ هزار تومان رسید.

روز یکشنبه حباب در خانواده سکه‌ها در تمام قطعات رشد داشت. حباب سکه امامی ۴۵۴ هزار تومان، سکه بهار ۴۵۹ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۲۷ هزار تومان، ربع سکه ۱۳۹ هزار تومان و سکه گرمی ۲۹ هزار تومان افزایش داشت. این مقدار افزایش قیمت، حباب سکه‌های امامی، بهار و نیم سکه را در کانال بالاتر نشاند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =