• ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
  • کد خبر: 48580
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلا و بیت کوین

جیمی دیمون گفت: اهمیتی نمی‌دهم غول‌های مالی به دنبال ایجاد صندوق‌های قابل معامله نقدی بیت‌کوین رفته‌اند و بیت کوین بی ارزش است.

به گزارش ایراسین و به نقل از فردای اقتصاد، جیمی دیمون مدیرعامل بانک جی پی مورگان و از مخالفان بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال ضمن بی ارزش خواندن بیت کوین به عنوان یک دارایی احتمال داد با استخراج آخرین بلاک‌های بیت کوین سا توشی نا کاموتو ظاهر شده و تمام بیت کوین‌ها را حذف کند.
د یمون که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد صحبت می‌کرد گفت: این آخرین باری است که از بیت کوین حرف می‌زنم. بیت کوین هیچ کاری نمی‌کند و من آن را مانند سگ حیوان خانگی میدانم.

جیمی د یمون در سال ۲۰۲۱ در زمانی که بازار ارزهای دیجیتال از بیشترین ارزش خود در طول زمان برخوردار بود، بیت کوین را "بی‌ارزش" توصیف کرد و در سال گذشته در داو وس به شبکه سی ان بی سی(CNBC) گفت که این ارز دیجیتال یک "کلاهبرداری هیجان انگیز" است. جیمی دیمون با تردید نسبت به موضوع محدودیت تأمین بی تکوین تا سقف ۲۱ میلیون واحد اشاره کرد و گفت که در نزدیکی این واحد، ممکن است سا توشی ناکاموتو ظاهر شده، به ما بخندد و ناگهان همه بیت‌کوین ها پاک شوند.
وقتی از جیمی د یمون در مورد استقبال سایر غول‌های مالی از صندوق‌های قابل معامله نقدی (ETF) بی تکوین -مانند بلک راک و فیدلیتی- سوال شد، او صریح و مستقیم پاسخ داد: "اصلاً اهمیتی نمی‌دهم." این در حالی است که شرکت مدیریت دارایی بلک راک در پرونده صندوق‌های قابل معامله نقدی بی تکوین، جی پی مورگان را به عنوان شریک مجاز اصلی خود معرفی کرده است.
جیمی د یمون، ۶۷ ساله، همیشه یکی از مخالفان دارایی‌های دیجیتال بوده است. از نظر او بیت کوین بی ارزش است باقی ارزهای دیجیتال را نیز به عنوان "طرح‌های پا نزی غیرمتمرکز" معرفی کرده است. با این حال، علی رغم نظرات منفی د یمون، بازار ارزهای دیجیتال مثبت مانده است و بی تکوین در مقایسه با سهام و شاخص هایS&P ۵۰۰ و شاخص نا سداک -۱۰۰ (Nasdaq-۱۰۰), در طول سال ۲۰۲۳ عملکرد بهتری را از خود نشان داده است.


ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =