• ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
  • کد خبر: 48361
  • readingTime: ۱ دقیقه
ماشین آلات معدنی

معاون توسعه صنایع حمل و نقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: پایین بودن راندمان در حوزه معدنی به خاطر فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات معدنی و صنعتی است اکنون تجهیزات بسیار قدیمی هستند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، معاون توسعه صنایع حمل و نقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ای درو) گفت: پایین بودن راندمان در حوزه معدنی به خاطر فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات معدنی و صنعتی است اکنون تجهیزات بسیار قدیمی هستند.

امیرحسین قناتی روز گذشته در نشست خبری گزارشی از وضعیت خودروهای فرسوده ارائه و اظهار کرد: بیش از ۹ میلیون دستگاه خودرو در کشور فرسوده است. بر اساس آمارها ۲۶۰ هزار کامیون و کشنده، ۷۴ هزار مینی‌بوس و بیش از هفت میلیون خودروی سواری فرسوده در کشور وجود دارد.

وی افزود: پیش از این قانون هوای پاک تردد این خودروها را در کشور ممنوع کرده بود که با شکسته شدن رأی در دیوان اکنون خودروهای فرسوده با دریافت معاینه فنی مجاز به تردد هستند.

معاون توسعه صنایع حمل و نقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاکید کرد: باید خودروها و ماشین آلات از رده خارج و جایگزین آن شاهد خودروهای نوسازی باشیم چرا که این حمل و نقل فرسوده منجر به تبعات زیست محیطی و افزایش مصرف سوخت شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل دریایی نیازمند نوسازی شناورها هستیم گفت: در حوزه دریایی ۶۰۰ فروند انواع شناورها و ۲۰۰ فروند اقیانوس پیمای بزرگ داریم.

قناتی ادامه داد: ۱۱۹ فروند اقیانوس پیمای بزرگ و ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه شناور کوچک در کشور نیاز داریم تا بتوانیم به حوزه حمل و نقل توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه در ناوگان هوایی حدود ۳۳۰ فروند پرنده در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد کمتر از ۲۵۰ فروند قابلیت پرواز دارد که تعدادی از این فروندها نیز به دلیل کسری قطعات یدکی، اقلام مصرفی و یا دوره‌های تعمیراتی باید از پرواز خارج شوند.

معاون توسعه صنایع حمل و نقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خاطر نشان کرد: ظرفیت زیرساخت‌های خوبی برای توسعه ناوگان در کشور وجود دارد که باید از این توان بهره برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =