• ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
  • کد خبر: 48260
  • readingTime: ۲ دقیقه
بازار طلا

تقاضا دربازار سکه و طلا افزایش یافت تا قیمت سکه امامی به کانال ۳۲ میلیون تومان صعود کند، طلای آبشده نیز کانال ۱۱ میلیون تومان را پشت سر گذاشت و اکنون نزدیک به مرز ۱۲ میلیون تومان است. فعالان بازار نسبت به ادامه روند صعودی قیمت‌ها در هفته جاری امیدوار هستند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، "سکه امامی کانال ۳۲ میلیون تومان را پشت سر گذاشت" هفته اول یا دوم دی ماه کمتر کسی تصور می‌کرد قیمت سکه در یک هفته هم مقاومت ۳۱ میلیون تومان را رد کند و هم در کانال ۳۲ میلیون تومان معامله شود اما برخلاف انتظارات قیمت سکه صبح پنج‌شنبه مرز ۳۲ میلیون تومان را رد و تا ۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیشروی کرد. اگرچه پس از آن تا ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان ریزشی شد ولی برآیند قیمت سکه در آذر ماه مثبت است.

پرواز قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

روز جمعه با وجود تعطیلی بازار ایران، انس طلا در واکنش به تنش‌های جدید منطقه‌ای صعودی شد تا چراغ سبز مهمی برای ادامه روند صعودی سکه در هفته پیش‌رو باشد. سکه در هفته گذشته برای عبور از مقاومت مهم ۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ناتوان بود و در صورت شکست این ناحیه مقاومت مهم دیگری تا سقف تاریخی ۳۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ندارد.

هاشم قاسمی یکی از فعالان بازار طلای اصفهان در این‌باره به خبرنگار ایراسین گفت: تصور نمی‌کردیم سکه‌ یک هفته‌ای با این سرعت صعودی شود و امروز هم تصور نمی‌کنیم قبل از محدوده ۳۵ میلیون تومان بایستند با این حال به خریداران توصیه می‌کنیم هیجانی عمل نکنند.

بازار طلای آبشده نیز همراه با سکه هفته‌ پرتقاضایی را تجربه کرد. قیمت‌ها در این بخش از باطار طلا تا ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

پرواز قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

قاسمی در این‌باره گفت: هنوز نمی‌توانیم با قطعیت بگویم طلای آبشده مقاومت ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان را رد کرده‌ اما نشانه‌های صعودی زیادی در نمودار قیمتی طلای آبشده وجود دارد. تعدادی از بازاریان مدعی‌اند طلای آبشده برای ادامه روند صعودی باید به قیمت ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برسد و اگر این محدوده را پر قدرت پشت سر بگذارد احتمال ادامه روند صعودی تا کانال ۱۲ میلیون تومان وجود دارد.

افزایش قیمت انس در روز گذشته بهانه‌ای شد تا معامله‌گران نسبت به ادامه روند صعودی طلای آبشده در هفته فعلی امیدوار باشند. در مقابل بازار ارز و طلا از ظهر روی پنج‌شنبه با افزایش عرضه مواجه شد و قیمت‌ها اندکی عقب‌نشینی کردند. قاسمی دراین‌باره می‌گوید: روز پنج‌شنبه بازار ترسناک بود، اول صبح صعود شدیدی داشت و سر ظهر عقب نشینی کرد، معامله‌گران از این اتفاق ترسیدند.

قاسمی در خصوص اینکه آیا روند صعودی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا ادامه دارد، گفت: اعیاد ماه رجب و شعبان، افزایش تقاضای فصلی و افزایش تنش‌ها در خاورمیانه باعث شده تا ما نسبت به افزایش قیمت‌ها امیدوار باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =