مجتمع صنعتی اسفراین

علیرضا ارغائی، مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین گفت:بومی سازی یک قطعه سنگین و بررسی نتایج آن از لحاظ کیفیت، کنترل ساخت و... بین ۴ تا ۶ ماه زمان می‌برد؛ در نتیجه این فرآیند و مدت زمان هزینه بسیاری را تحمل می‌کند. پس از بومی سازی یک قطعه و ارائه آن در بازار، رقبای خارجی انحصاری را به تلاش وامی‌دارد تا قیمت‌های خود را بشکنند. در نتیجه رقابت اقتصادی آغاز می‌شود.

علیرضا ارغائی، مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین در آستانه برگزاری جشنواره بومی سازی فولاد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: مجتمع صنعتی اسفراین ظرفیت خوبی برای ساخت قطعات نیمه سنگین و سنگین از فولاد آلیاژی تا سوپر آلیاژ دارد. نمونه این ظرفیت در کشور و در خاورمیانه بی‌سابقه است. تکنولوژی به کار رفته در قطعات تولید شده توسط مجتمع فولاد اسفراین و فرآیند ساخت آنها به عنوان پتنت توسط شرکت‌های سازنده نگهداری می‌شود. باز کردن این پتنت‌ها مانند بازکردن یک گاو صندوق است و به یک تا دو سال زمان نیاز دارد.

وی افزود: بومی سازی یک قطعه سنگین و بررسی نتایج آن از لحاظ کیفیت، کنترل ساخت و... بین ۴ تا ۶ ماه زمان می‌برد؛ در نتیجه این فرآیند و مدت زمان هزینه بسیاری را تحمل می‌کند. پس از بومی سازی یک قطعه و ارائه آن در بازار، رقبای خارجی انحصاری را به تلاش وامی‌دارد تا قیمت‌های خود را بشکنند. در نتیجه رقابت اقتصادی آغاز می‌شود.

مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین تصریح کرد: کار شرکتی همچون مجتمع صنعتی اسفراین که تولید روتین قطعات نبوده، ساخت هر قطعه یک پروژه تلقی می‌شود که برای آن دستکم ۲ سال وقت صرف کرده است. این متجتمع در بازار باید با رقیب خارجی رقابت کند که قیمت خود را ۵۰ درصد کاهش داده است. ما سعی می کنیم بلافاصله خود را با شرایط تطبیق بدهیم.

ارغائی ادامه داد: به روزآوری فرآیندها میزان ضایعات را کاهش می‌دهد، قطعات را اقتصادی می‌کند و قیمت‌ها را تجاری می‌کند. این فرآیندها زمانبر است اما متاسفانه گاها مشتری‌ها کم صبر هستند و تمایل دارند از قطعات مشابه چینی استفاده کنند.

وی درباره رویکرد مجتمع اسفراین برای مقابله با زیرفروشی بیان کرد: مجتمع صنعتی اسفراین برای مقابله با زیرفروشی رقبا، مهندسی معکوس را به کار می‌گیرد. به بیان بهتر طی مهندسی معکوس از تکنولوژی سال‌های قبل بهره می‌برد و وارد فرآیند شرکت‌های دانش بنیان می‌شود. در عین حال فرآیند به رو آوری را هم دنبال می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =