فولاد هرمزگان

رئیس جهاددانشگاهی استان هرمزگان از دستیابی جهاددانشگاهی به توانایی تبدیل «هماتیت» به مگنتیت، ماده اولیه تولید فولاد خبرداد.

به گزارش ایراسین، احمد زاهری در نشست با استاندار هرمزگان با اشاره به توانمندی‌های علمی و پژوهشی جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با ورود خود به عرصه‌های علمی نو توانسته نقش مهمی در پیشرفت علمی کشور ایفا کند به نحوی که در برخی از علوم روی مرز علم درحال راهبری است.

وی با ذکر این نکته که جهاددانشگاهی دارای یک شبکه به هم پیوسته علمی و نخبگانی است، عنوان کرد: این شبکه جهاد گران علمی در سراسر کشور به هم متصل هستند و سعی در بالفعل کردن ظرفیت‌های استان‌ها و برنامه‌ریزی برای حل مسائل و چالش‌های کشور دارند.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان، با بیان این نکته که بر اساس برآورد کارشناسان در سال‌های آینده با کمبود مواد اولیه معدنی برای تولید فولاد روبرو خواهیم بود، بیان کرد: پژوهشگران جهاد دانشگاهی توانسته‌اند با اقداماتی هماتیت را به مگنتیت ، ماده اولیه برای تولید فولاد تبدیل کنند که این امر باعث جلوگیری از بروز هرگونه چالش در زمینه اجرای طرح‌های ایجاد و توسعه‌ای فولاد کشور شود.

زاهری با اشاره به این نکته که توافقاتی با استانداری هرمزگان برای در اختیار قرار دادن یک پهنه هماتیت برای انجام اقدامات پژوهشی و علمی انجام شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس تدبیر استاندار محترم هرمزگان به جهاد دانشگاهی استان ماموریت داده شد تا اکتشاف در پهنه‌های معدنی جهت اکتشاف هماتیت در استان هرمزگان آغاز کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =