• ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
  • کد خبر: 47965
  • readingTime: ۲ دقیقه
یارانه دارو

شرکت دانش‌بنیان آسا دارو پویش با اشاره به تولید محصول نسل ۳ بندآورنده خونریزی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، گفت: این محصول نقش ضدعفونی کننده قبل و بعد از پانسمان را ایفا می‌کند و بستر و محیط زخم را برای پذیرایی از پانسمان‌های اولیه یا ثانویه آماده می‌کند و تکمیل کننده روند درمان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مسعود شهرستانی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آسا دارو پویش با اشاره به اهمیت تولید داخلی محصولات حوزه سلامت، اظهار کرد: در این راستا اقدام به طراحی و تولید محلول پاکسازی کننده، ضدعفونی کننده و برطرف کننده اسلاف‌ها و بیوفیلم‌های زخم کردیم که نقش ضدعفونی کننده قبل و بعد از پانسمان را ایفا می‌کند. به بیان دیگر این محصول بستر و محیط زخم را برای پذیرایی از پانسمان‌های اولیه یا ثانویه آماده می‌کند و تکمیل کننده روند درمان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این محصول خاصیت آهسته رهش دارد و مدت زمان اثر آنتی باکتریال در آن نسبت به سایر محصولات موجود در بازار افزایش یافته است. در واقع این محصول مدت زمان بیشتری خاصیت ضد باکتری خود را روی زخم حفظ می‌کند و به همین جهت، در طول دوره پانسمان زخم مدت زمان بیشتری پاک است.

مدیرعامل شرکت آسا دارو پویش تصریح کرد: معمولاً محلول‌های ضدعفونی کننده پس از چند دقیقه خاصیت خود را از دست می‌دهد اما محصول یاد شده قادر به حفظ خاصیت آنتی باکتریال خود تا ۲۴ ساعت بین دوره تعویض دو پانسمان است. این خاصیت به مرور و به واسطه ذرات نقره استفاده شده در محلول، به آرامی آزاد می‌شود.

شهرستانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این شرکت در راستای آسان‌تر کردن زندگی برای افراد نیازمند مراقبت‌های سلامتی و تحقق شعار «آسایش به آسانی»، محصول بندآورنده خونریزی را نیز تولید کرده است که بعد از انجام دبریدها، عمل‌های جراحی، آنژیوگرافی، دیالیز و هر آنجا که فرد دچار خونریزی شده باشد، کاربرد دارد. این محصول به دلیل تاثیر در توقف سریع‌تر خونریزی حتی در موارد اورژانسی نیز قابل استفاده است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های متمایزکننده این محصول کاربرد آن برای بیماران درگیر با رقت خون است. بر اساس آزمایشات انجام شده، این بندآورنده خونریزی طی مدت زمان ۳۰ ثانیه همراه با اعمال فشار، خونریزی را به صورت پایدار متوقف می‌کند.

مدیرعامل شرکت آسا دارو پویش با اشاره به هموستاتیک قابل جذب بودن این محصول و ایجاد نکردن درد و دما در موضع مصرف، افزود: نسل اول این مدل محصولات، بر پایه کانی‌های معدنی و طبیعی ساخته شده بودند که در حوزه مصرف، ایجاد درد و دما می‌کردند.

شهرستانی اظهار کرد: نسل دوم این محصولات بر پایه سلولز بود که میزان درد و دما در آنها کاهش پیدا کرد اما غیرقابل جذب بودند و در عمل‌های جراحی حساس که نگرانی خارج شدن کامل بندآورنده خون وجود دارد، استفاده از آنها ریسک محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آسا دارو پویش ادامه داد: نسل سوم محصولات بندآورنده خونریزی که محصول این شرکت را نیز شامل می‌شود، بیوپلیمری هستند. این گروه از محصولات قابلیت جذب داشته و بین پنج تا هفت روز از زمان استفاده داخل بدن جذب و دفع می‌شوند بنابراین در صورت باقی ماندن بقایای آنها در بدن، نگرانی به وجود نمی‌آید.

شهرستانی با بیان اینکه قیمت این محصول حدود یک سوم قیمت نمونه وارداتی آن است ادامه داد: سالانه حدود ۱۵ هزار واحد از این محصولات برای کشور نیاز است. با توجه به فعالیت آسا دارو در این حوزه برای زمان‌های ابتدایی فعالیت پیش‌بینی می‌شود که توان تأمین حدود یک سوم تا یک پنجم نیاز کشور را داشته باشیم.

شایان ذکر است شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تاکنون به عنوان حلقه واسط میان دولت، صنعت و دانشگاه در جهت توسعه اقتصادی مبتنی بر دانش و نهایتا تبدیل علم به ثروت در کشور ایفای نقش کرده است. هم اکنون در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان حدود 700 واحد دانش‌بنیان و فناور مستقر هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =