• ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
  • کد خبر: 47931
  • readingTime: ۲ دقیقه
سکه

ثبات نرخ دلار در بازار غیررسمی و کاهش نرخ انس طلا در بازارهای جهانی، مانع افزایش شدید قیمت سکه و طلای آبشده در بازار داخلی نشد. هفته گذشته سکه امامی کانال ۳۰ میلیون تومان را شکست و طلای آبشده نیز وارد کانال قیمتی ۱۱ میلیون تومان شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فتح کانال ۳۰ میلیون تومان توسط سکه امامی در هفته دوم دی‌ماه مهمترین خبر بازار طلا در فصل زمستان بود. در طول پاییز سکه بارها تا کانال ۳۰ میلیون تومان پیش‌روی کرد ولی با حجم سنگین عرضه مواجه شد. در روزهای نیمه تعطیل هفته گذشته و با وجود کاهش قیمت انس طلا و ثبات نرخ دلار در بازار غیر رسمی، سکه بالاخره موفق شد کانال ۳۰ میلیون تومان را پشت سربگذارد.

سقف شکنی سکه امامی با وجود ریزش انس طلا

سکه پس از ۳۱ هفته موفق شد معاملات هفتگی را با قیمتی بالاتر از ۳۰ میلیون تومان به پایان برساند. البته اعتراض طلا فروشان به سیاست‌های مالیاتی جدید باعث شد قیمت سکه در معاملات کاغذی هفته گذشته را نیز بالاتر از ۳۰ میلیون تومان باشد ولی در معاملات این هفته قیمت سکه ابتدا مقاومت ۳۰ میلیون تومان را شکست و سپس تا ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایشی شد.

سقف شکنی سکه امامی با وجود ریزش انس طلا

آیا رالی صعودی قیمت سکه آغاز شده‌است؟ محمد مومنی یکی از فعالان بازار طلای اصفهان در پاسخ به این سوال گفت: به نظر می‌رسد سکه تا محدوده ۳۲ میلیون تومان مقاومت دیگری نداشته‌ باشد. رشد قیمت سکه همزمان با ورود طلای آبشده به کانال ۱۱ میلیون تومان بود. قیمت طلای آبشده پس از ۲۳ هفته، معاملات هفتگی را در کانال ۱۱ میلیون تومان به پایان رساند.

سقف شکنی سکه امامی با وجود ریزش انس طلا

محدوده قیمتی ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان اصلی‌ترین مانع طلای آبشده برای ادامه روند صعودی است. مومنی فعال بازار طلای اصفهان دراین‌باره گفت: بسیاری از بازاریان عقیده دارند طلای آبشده تا ۱۲ میلیون تومان مقاومت قیمتی دیگری ندارد.

چرا بازار طلا رکوردشکنی کرد؟

قیمت انس طلا در نخستین هفته سال ۲۰۲۴ نزولی بود، ضمن اینکه دلار در محدوده کوچکی نوسان می‌کند با این اوصاف چرا سکه کانال ۳۰ میلیون و طلای آبشده کانال ۱۱ میلیون تومان را شکستند؟ محمد مومنی پاسخ داد: افزایش تنش‌ها در خاورمیانه به خصوص دریای سرخ و گمانه‌زنی‌ها از افزایش آتش جنگ در لبنان و سوریه دلیلی شد تا فعالان بازار نسبت به ادامه روند صعودی طلا خوش‌بین باشند. با این حساب آیا روند افزایشی قیمت‌ها در هفته‌های آتی نیز ادامه‌دار است؟ این فعال بازار طلا ادامه‌ داد: اگر تنش‌ها تشدید شود شاید طلای آبشده سقف تاریخی خود را بشکند ولی اگر اخبار مثبتی از جنگ مخابره شود قیمت طلا در بازار با شدت زیادی ریزشی خواهد شد. فعالان بازار شرایط بازار نوسان طلا را وابسته به اخبار منطقه می‌دانند و معتقدند انتشار کوچکترین خبری می‌تواند ناگهان بازار طلا را با ریزش‌های سنگینی مواجه کند به همین دلیل توصیه می‌کنند فعالان بازار فعلا از معاملات کوتاه مدت یا کاغذی پرهیز کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =