کانتینر پارک

حوالی سه راه حکیم‌ نظامی محل یکی از گران‌قیمت‌ترین مجموعه‌ رستوران‌های اصفهان است. این مجموعه رستوران‌ قدمت چندانی ندارند ولی نما یا دکور خاص آن خیلی سریع در شبکه‌های اجتماعی وایرال شد تا به یکی از معروف‌ترین مجموعه رستوران‌های اصفهان مبدل شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، حوالی سه راه حکیم‌ نظامی محل یکی از گران‌قیمت‌ترین مجموعه‌ رستوران‌های شهر است. این مجموعه رستوران‌ قدمت چندانی ندارد ولی نما یا دکور خاص آنها خیلی سریع در شبکه‌های اجتماعی وایرال شد تا به یکی از معروف‌ترین مجموعه رستوران‌های اصفهان مبدل شود. با این حال منوی این رستوران‌ها مانند نمای آنها زیبا نیست و به تعبیر یکی از مراجعه‌ کنندگان مانند یک فیلم سینمایی در ژانر وحشت است!

عصرهای پاییز افراد زیادی برای عکاسی با فضای داخلی این رستوران‌ها مراجعه می‌کنند ولی بخش زیادی از آنها پس از دیدن منوی غذا خیلی زود محل را ترک می‌کنند. این مجموعه رستوران‌ از چند بخش مختلف تشکیل می‌شود ولی اقتصادی‌ترین بخش نیز از نظر قیمت غذا در اصفهان شاخص است. در این رستوران‌ها همبرگر ۵۰۰ هزار تومانی، یا پیتزای نزدیک به ۱ میلیون تومان موضوع عجیبی نیست. در بخش غذای ایرانی نیز قیمت یک دست چلو کباب به اندازه قیمت ۴ دست چلوکباب در رستوران گردان هتل آسمان است. قیمت غذا در این رستوران‌ها بیشتر شبیه به رستوران‌های لوکس تهران یا رستوران معروف برج میلاد است.

بسیاری مراجعه‌ کنندگان در برخورد اول از قیمت‌ها شگفت‌زده می‌شوند و تنها چند ثانیه پس از اسکن بارکد مربوط به منوی غذا، مجموعه رستوران‌ را ترک می‌کنند. یک آقا و خانم جوان که پس از دیدن قیمت غذا تصمیم گرفتند رستوران را ترک کنند به خبرنگار ایراسین گفتند: پول دو عدد پیتزا با هزینه مسافرت یکی دو روزه برابری می‌کند.

تعدادی از مشتریان نیز در مقابل کار انجام شده قرار گرفته بودند، مانند دو آقای ۳۰ و چند ساله‌ای که می‌گفتند پس از سفارش دادن قیمت غذا را دیده‌اند. یکی از این دو نفر در مورد قیمت غذا گفت: ما گفتیم حداکثر قیمت یک پیتزا و همبرگر، ۵۰۰ هزار تومان می‌شود، از کجا می‌دانستیم باید ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنیم؟ غذای این دو نفر متشکل از یک پیتزای پپرونی، یک عدد چیزبرگز، یک سیب‌زمینی و قارچ همراه با دو عدد نوشابه بود و صورت حساب مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را رد کرده بود. خرید همین غذا در یک فست‌ فودی در خیابان حکیم نظامی حتی ۴۰۰ هزار تومان نیز هزینه ندارد.

چرا قیمت غذا این قدر بالاست؟ یکی از کارگران این مجموعه رستوران‌ پاسخ داد: ببینید ما کجای شهر هستیم، چقدر هزینه برای اجاره مکان پرداخت می‌کنیم یا هزینه دکور اینجا بیش از ۵ میلیارد تومان بود پس حق داریم غذا را با قیمت بالاتری بفروشیم. یکی دیگر از پیشخدمت‌های این مجموعه رستوران نیز در این‌باره گفت: شما فقط پول کبابی که می‌خورید را پرداخت نمی‌کنید باید بابت حس لذت از دکور ما نیز هزینه بپردازید. مدیریت هیچ کدام از رستوران‌ها حاضر به گفت‌وگو نشدند، گفت‌وگو با دو پیشخدمت بالا نیز به صورت دوستانه انجام شد، زیرا اجازه گفت‌وگو با رسانه‌ها را نداشتند ولی یکی از مشتریان ثابت این مجموعه رستوران‌ها اطلاعات جالبی ارائه داد.

این آقای چهل و پنج ساله که بنابرادعای خودش ماهانه یکی دو مرتبه به این مجموعه رستوران‌ مراجعه می‌کند در مورد قیمت غذا گفت: مدیریت اینجا روی قیمت غذا حساسیت بالایی دارد، فقط کافی است قیمت مرغ کیلویی ۵ هزار تومان گران شود تا اینجا قیمت جوجه را ۵۰ هزار تومان بالا ببرند، البته قیمت فعلی غذا متناسب با هزینه‌هایی مانند اجاره این مکان است. محل این مجموعه رستوران‌ اجاره‌ای است ولی عدم ارائه اطلاعات دقیق از اجاره آنها باعث شده تا شایعات مختلفی پیرامون مبلغ اجاره در شبکه‌های مجازی منتشر شود. برخی اجاره این مجموعه رستوران‌ را فراتر از چند صد میلیارد تومان می‌دانند. آیا این ادعا صحت دارد و آیا هزینه تمام شده این مجموعه رستوران‌ها آنقدر بالاست تا نجومی‌ترین غذای اصفهان را سرو کنند؟ مدیریت آنها پاسخی نمی‌دهد. در هر حال اکنون یکی از نجومی‌ترین مجموعه‌ رستوران‌های اصفهان در این منطقه قرار دارد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صدیقه یاری IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    کجای حکیم نظامی؟اسمش چیه؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =