• ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
  • کد خبر: 47414
  • readingTime: ۳ دقیقه
یلدا

باغ رستوران های اصفهان از چند روز قبل برای برگزاری مراسم شب یلدا به صورت پکیج های ویژه تبلیغ می کنند. این پکیج ها شامل میوه، شیرینی، شام، آجیل در محیط باغ رستوران همراه با موسیقی زنده برگزار می‌شود و متقاضی تمام این خدمات را به صورت یک پکیج خریداری می‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین، سعیده غفاری: آجیل، انار، هندوانه، شیرینی در کنار یک وعده غذا با مخلفات کامل منوی ویژه شب یلدا در بیشتر رستوران ها و کافه‌های اصفهان است، منویی که برای هر شخص بیش از ۳۰۰ هزار تومان آب می‌خورد. تعدادی از رستوران‌ها و کافه‌های سطح شهر برنامه‌هایی مانند موسیقی زنده، غزل‌خوانی و فال حافظ، استندآپ کمدی و بازی مافیا را چاشنی برنامه‌های آخرین شب پاییز می‌کنند تا یک شب یلدای به‌یادماندنی برای مشتریان خود رقم بزنند. ولی همین شب به‌یادماندنی برای هر نفر بیش از ۷۰۰ هزار تومان هزینه دارد. البته اگر تمایل دارید شب یلدای خود را خارج از چهار دیواری کافه و رستوران‌ها بگذارید، کافیست سری به صفحات مجازی آژانس های مسافرتی بزنید و تور یک روزه خود را در بازه قیمت دلخواه انتخاب کنید.

پکیج‌های کمتر از ۳۰۰ هزارتومانی یلدا

در آخرین شب پاییز، یک ظرف انار، یک برش هندوانه و سه تا پنچ فینگر فود در بعضی از رستوران‌های نصف‌جهان بین ۱۰۰ تا ۲۲۰ هزار خرج روی دست‌تان می‌گذارد. اگر سرو شام را به فینگرفود ترجیح دهید، هزینه شما به حوالی ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد. مدیران این کافه‌ها به جز موسیقی زنده برنامه خاص دیگری برای شب یلدا درنظر نگرفته‌اند ولی بررسی‌ها نشان می‌دهد همین برنامه‌ ساده با منوهای اقتصادی در اصفهان پرتقاضا است و همه میزها برای شب یلدا از دو و سه روز قبل رزرو شده‌اند.

از فضای باز میلیونی تا بازی مافیا

باغی خوش آب وهوا در کوچه‌وپس‌کوچه‌های مرق یا درچه که میزها و صندلی‌های آن در فضای باز قرار دارد. محیطی مزین به وسایل سنتی و سفره یلدایی در کنار حوضی پرآب شاید در نگاه اول یک شب یلدای رویایی را تداعی کند ولی قیمت پکیج شب یلدا در این باغ‌های خوش آب‌وهوا سر به فلک می‌کشد. باغ‌رستوران معروفی در درچه قیمت پکیج شبی یلدایی دو تا ده نفره خود را یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا شش میلیون تومان اعلام کرده است. سه مدل جوجه، دو مدل خورشت، انار و لبو، آجیل و هندوانه، چایی و قلیان، فال حافظ، استندآپ کمدی، موسیقی زنده، آتش بازی و بازی مافیا متعلقات پکیج این رستوران است.

باغ‌رستورانی در مرق پکیج جمع‌وجورتری برای شب یلدا درنظر گرفته است تا به قول متصدی رزرو این رستوران، هزینه شب یلدا برای مشتریان کمتر تمام شد. سبزی‌پلو با ماهی، چای، قلیان و بوفه خوراکی و میوه‌های یلدایی سلف سرویس به همراه موسیقی‌ زنده، فال حافظ، آتش بازی و بازی مافیا پکیج یلدایی این باغ‌رستوران را تشکیل می‌دهد که هزینه این پیکج دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. جالب این است برنامه یلدایی این باغ‌رستوران‌ها فقط مختص شب یلدا نیست و در سه شب پایانی پاییز برگزار می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد اصفهانی‌ها از شب یلدای باغ‌رستوران‌های مرق و درچه حسابی استقبال کرده‌اند و ظرفیت اکثر آن‌ها تکمیل شده است.

قیمت‌شکنی رستوران‌ها درتقابل با باغ‌رستوران‌ها

رستوران‌های معروف شهر از دو هفته قبل میزهای یلدایی خود را برای رزرو در شبکه‌های مجازی تبلیغ می کردند، مسئولان این رستوران‌ها جشنواره‌های خوش‌قیمتی برگزار کردند تا میزهای یلدایی با قیمت پایین‌تری به دست متقاضیان برسد. پکیج کامل یلدایی در یکی از رستوران‌های سیتی‌سنتر سپاهانشهر با هزینه ۸۹۰ هزار تومان ازجمله آن‌ها محسوب می‌شود که این پکیج یلدایی شامل چهار مدل غذا، تنقلات یلدایی مانند آش، لبو، میوه، آجیل و شیرینی به همراه برنامه‌ها شاد یلدایی و استیج یلدایی مخصوص عکس می‌شود. هزینه پیکج‌های کامل یلدایی در دیگر رستوران‌ها معروف نصف‌جهان نیز به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر نفر نمی‌رسد.

یلدایی لاکچری در دل طبیعت

تورهای مسافرتی درکنار کافه‌ها و رستوران‌ها از ارائه پکیچ‌های یلدایی عقب نمانده‌اند و باتوجه به اینکه شب یلدا در سال جاری مصادف با آخر هفته شده، تورهای یک روزه و دو روزه خارج از شهر در دل طبیعت به ویژه کویر ورزنه تدارک دیده‌اند. هزینه تورهای یک و دو روزه مخصوص شب یلدا از حدود ۳۰۰ هزار تومان تا بیش از یک میلیون تومان برای هر نفر بسته به محل و خدمات تور متغیر است. خدمات این تورها در پکیج‌های ویژه یلدا شامل میوه، چای و نسکافه، آجیل، صبحانه، نهار، شام، موسیقی و شب‌نشینی دور آتش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =