طلا

قیمت طلا و سکه امروز روند یکسانی ندارند. تا این لحظه طلا ثبات و سکه افزایش قیمت را تجربه کرده‌ است. امروز دلار و انس هم کاهشی هستند.

به گزارش ایراسین، امروز سه‌شنبه ۲۸ آذر، تا لحظه تنظیم این خبر طلا و سکه رفتار یکسانی ندارند. قیمت طلا نسبت به ظهر دیروز کاهشی است. با وجود این طلای ۱۸ عیار، نسبت به آخرین معاملات روز گذشته ثبات قیمت دارد. قیمت سکه امامی و بهار آزادی نیز نسبت به ظهر دیروز نزولی است اما در مقایسه با آخرین معاملات روز گذشته، تا این لحظه روند افزایشی دارد. قطعات سکه نیز روند یکسانی را تجربه نکرده است. نیم سکه و سکه گرمی افزایشی اما ربع سکه کاهشی است. مثقال طلا نیز روند نزولی دارد.

همچنین قیمت دلار نیز امروز کاهشی است و به کف کانال ۵۰ هزار دلاری رسیده. در حالی که برای ساعاتی سقوط به کانال ۴۹ هزار تومانی را نیز تجربه کرد. انس هم امروز در کانال دو هزار دلاری روند نزولی دارد.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، بدون تغییر خاصی نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، دو میلیون و ۴۴۷ هزار و ۹۰۰ تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، هر گرم طلای ۱۸ عیار، حدود دو میلیون و ۴۵۴ هزار تومان قیمت داشت.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و ۲۹ میلیون و ۹۸ هزار تومان است؛ حدود ۵۰ هزار تومان بیشتر از آخرین معاملات روز گذشته. دیروز در همین ساعات، سکه امامی، ۲۹ میلیون و ۲۴۶ هزار تومان معامله می‌شد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز با دو هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، حدود ۲۵ میلیون و ۶۹۸ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۶۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و ۱۸۱ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود ۲۰ هزار تومان افزایش، امروز به حدود یک میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین در چهارمین روز هفته، نیم سکه با ۱۵ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز نیز در همین ساعات، نیم سکه ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت داشت.حباب نیم سکه اما با حدود ۲۰ هزار تومان افزایش، روی سه میلیون و ۴۵۸ هزار تومان ایستاده است.

اما امروز ربع سکه، با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. دیروز نیز در همین ساعات، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با حدود ۵۳ هزار تومان کاهش، به چهار میلیون و ۴۱۴ هزار تومان رسیده است.

در این میان، سکه گرمی نیز با پنج هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معمالات روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، ربع سکه پنج میلیون و ۷۹۵ هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه نیز با حدود پنج هزار تومان افزایش، در حدود دو میلیون و ۸۵۵ هزار تومان است.

هر مثقال طلا اما با حدود دو هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۰۲ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۶۳۵ هزار تومان داد و ستد می‌شد.

کاهش قیمت انس

قیمت جهانی طلا، امروز بر خلاف روز گذشته اندکی روند نزولی دارد. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۲.۳۵ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهشی است. اونس اکنون، به حدود ۲,۰۲۶ دلار رسیده، این به معنای افت حدود ۰.۰۹ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

تداوم رکود در بازار طلا و سکه و تناقض خواست میان بازارساز و شاخص‌های اقتصادی، بازار طلا را سردر گم کرده است. در حالی که امروز دلار و انس هر دو کاهشی هستند، طلا و سکه بخشی از کاهش روز گذشته را جبران کردند.

کارشناسان در شرایط کنونی، تغییر چندانی را برای بازارهای مالی پیش‌بینی نمی‌کردند و انتظار تداوم رکود در بازار طلا را دارند.

قیمت طلا و سکه امروز ۲۸ آذر ۱۴۰۲ / شکل‌گیری روند افزایشی ضعیف در بازار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =