استاندار اصفهان

استاندار اصفهان گفت: ضروری است همانند حوزه تأمین آب، قرارگاه مقابله با آلودگی هوای استان تشکیل و جلسات آن به صورت هفتگی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سیدرضا مرتضوی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت جمعی از نیروهای جان بر کف فراجا در پی حادثه تروریستی راسک سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: فردا شهر اصفهان میزبان کاروان شهیدان گمنام است که بدون شک شهروندان اصفهان نیز مانند دیگر مردم استان، میزبانی شایسته ای را از این کاروان خواهند داشت.

وی با اشاره به دستور جلسه نشست در خصوص آلودگی هوای اصفهان، اظهار کرد: مطالعات حوزه آلودگی هوای استان در سال‌های گذشته توسط دانشگاه‌های صنعتی و اصفهان انجام شده که نیاز است با بررسی مؤلفه‌های جدید این مطالعات بروزرسانی شوند.

استاندار اصفهان ادامه داد: مؤلفه‌هایی از جمله تفاوت در منابع آلاینده، جمعیت و سایر شاخصه‌ها بایستی در این مطالعات مد نظر قرار بگیرد.

مرتضوی ضمن اشاره به مطالعات جدید اداره کل محیط زیست استان در خصوص آلودگی هوا، متذکر شد: در این مطالعات جدید نیز اهداف، بازه زمانی برای اجرای مصوبات، وظایف دستگاه‌ها، موانع و پشتیبانی مصوبات، پایش و رصد تمکین و عدم تمکین از مصوبات نیز مد نظر قرار بگیرد.

وی ضمن اشاره به مصوبات بلاتکلیف مانده کاهش آلودگی هوای اصفهان، ادامه داد: برای مثال ۱۶ سال است از مصوبه خارج کردن کارگاه‌های ریخته‌گری و آجرپزی از شعاع ۵۰ کیلومتری می‌گذرد اما این مصوبه بلاتکلیف مانده بود و مصوبه‌ای که باید سال‌های گذشته اجرا می‌شد، طی دو سال اخیر در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: این مسائل به این دلیل است که سهم مشخص دستگاه‌ها تعیین نشده بود.

مرتضوی گفت: وقتی در مورد مجموعه‌های فولادی و پالایشگاهی صحبت می‌کنیم باید مصوباتی را در نظر داشته باشیم تا این مجموعه‌ها در بازه زمانی مشخص راهکارهایی را مد نظر بگیرند.

استاندار اصفهان ضمن تأکید بر تأمین آب و کاهش آلودگی هوا به عنوان دو مسئله اساسی استان، عنوان کرد: در حوزه آب از ابتدا قرارگاه آب استان شکل گرفت و لازم است در حوزه آلودگی هوای استان نیز همین رویکرد وجود داشته باشد.

مرتضوی اظهار کرد: راهکارها و اقدامات پراکنده کاهش آلودگی هوای اصفهان باید به صورت متمرکز اجرا شود و در این راستا ضروری است قرارگاه مقابله با آلودگی هوای استان تشکیل و به صورت هفتگی تشکیل جلسه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =