• ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
  • کد خبر: 47262
  • readingTime: ۲ دقیقه
پرسپولیس - استقلال

تیم استقلال در سومین دیدار متوالی پس از بردهای خوبی که در هفته‌های پیش از آن به دست می‌آورد حالا با توقف‌های بدی امتیازات مهمی را از دست می‌دهد.

به گزارش ایراسین به نقل از خبرورزشی، شاگردان جواد نکونام هر چقدر تا دیدار خود مقابل تراکتور با شادابی و قدرت حریفانش را یکی بعد از دیگری از پیش رو برمی‌داشتند اما پس از پیروزی مقابل تراکتور و با وقفه به وجود آمده در لیگ برتر ناگهان دچار افت شده و از آن شرایط خوب قبل دور ماندند.

کسب یک تساوی در زمین ذوب آهن آن هم در اصفهان در شرایطی که استقلال جلو بود اما با یک گل به خودی دو امتیاز حساس را از دست داد کمک کرد تا استقلال در این شرایط بیشتر فرو برود و خودش را از وضعیت خوب قبل تا هفته بازی مقابل تراکتور دورتر و دورتر ببیند.

کسب تساوی خارج از خانه مقابل فولاد آن هم در بازی که بسیاری امیدوار بودند استقلال قبل از دربی برنده شود ضربه مهلک دوم را به استقلال زد. چرا که همزمان با این نتایج تیم سپاهان که یکی از رقبای اصلی و جدی استقلال به شمار می‌رود توانست با پیروزی‌های متوالی خودش را بالا و بالاتر بکشد.

سپاهان که تا ۵ هفته پیش تا رده های پایین جدول هم رفته بود حالا خودش را پشت سر استقلال با یک امتیاز کمتر می‌بیند. این در شرایطی است که تیم سپاهان به علت رای کمیته انضباطی ۴ امتیاز کسر شده دارد و این می‌تواند یک هشدار جدی برای استقلال باشد.

از طرفی پرسپولیس هم در دو بازی اخیر خود با وجود یک شکست و یک پیروزی مقابل سپاهان و هوادار، تا پیش از دربی ظرف دو دیدار خود اندازۀ استقلال امتیاز گرفت(۳ امتیاز در دو دیدار – یک شکست و یک برد) و حالا با تساوی مقابل استقلال ۴ امتیاز از سه بازی آخر خود به دست آورده است.

این وضعیت در شرایطی است که استقلال در سه بازی آخر خود ۶ امتیاز از دست داده و تنها ۳ امتیاز به دست آورده که این می‌تواند در صورت تداوم به یک بیماری وحشتناک برای تیمی که مدعی قهرمانی است تبدیل شود. به معنای دیگر استقلال از ۹ امتیاز این ۳ دیدار فقط ۳ امتیاز دشت کرده و مانند این است که در دو دیدار دیگر شکست خورده باشد.

اهالی فوتبال بارها بر این موضوع تاکید کرده‌اند که کسب چندین تساوی حتی می‌تواند از باخت بیشتر به تیم لطمه بزند و یک تیم باشگاهی را از رسیدن به صدر جدول و عنوان قهرمانی دور و دورتر کند.

قطعاً هوادئاران تیم استقلال از ادامه این روند خوشحال نخواهند بود چرا که با پیروزی رقبایی همچون تراکتور، سپاهان، پرسپولیس و بقیه استقلال از صدر دور شده و کارش برای نیم فصل دوم سخت تر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =